Според проучване на Университета в Питсбърг 80% от жените по време на менопауза изпитват поява на топли вълни и/или се изпотяват обилно нощем. Тези явления се наблюдават в продължение на 10 години.

 

Друго проведено през 2020 г. от Фонда за жени-основатели съобщава, че при 78% от жените при менопауза е засегнато тяхното ежедневие.


 

При някои се наблюдава разтреперване и замаяност по време на вълната, която може да продължи от 30 секунди до 5 минути. Тя може да доведе и до умора, промени в настроението и забравяне.

 

Въпреки това горещите вълни невинаги са причина за появата на тези симптоми.

 

Според Sleep Foundation изпотяването през нощта може да се дължи на приема на някои медикаменти, инфекция, която предизвика покачване на температурата, хормонален дисбаланс, бременност или периода след раждане, пристъпи на тревожност и паника, хиперхидроза, киселинен рефлукс, някои видове тумори или лечение на такива.

 

При изключване на тези възможности обаче може да се предполага, че симптомите се дължат на появата на горещи вълни в резултат на менопауза.

 

Според проучване, публикувано през 2018 г. в Climacteric, съществува връзка между самоосъзнаването и проявата на симптомите на менопауза.

 

Проведеното изследване включва жени в менопауза на възраст между 40 и 65 години, които попълват въпросник относно тяхното ежедневие и степента на проявените им симптоми.

 

Резултатите показват, че при по-осъзнати жени и такива подложени на по-нисък стрес симптомите на менопауза са по-леко изразени.

 

Човек може да постигне своето самоосъзнаване по много различни начини. Единият от тях е медитация.

 

В проучването на Университета на Питсбърг тревожните или депресирани жени получават горещи вълни по-рано от останалите и симптомите им продължават по-дълго.

 

Друго изследване, публикувано през септември 2019 г. в PLOS One, установява връзка между нивата на стрес и тежестта на горещите вълни.

 

Един от начините за подобряване на състоянието и по-лесното справяне с появилите се горещи вълни са дълбоките вдишвания и издишвания.

 

Това е така защото чрез контролирано дишане човек може да понижи своята сърдечна честота, която допринася за регулацията на температурата. Контролът може да се постигне чрез най-обикновено бавно вдишване и издишване докато отшуми горещата вълна.

 

Източници:

https://www.livestrong.com/article/13768803-natural-remedies-for-hot-flashes/

https://www.upmc.com/media/news/brooksthurston_trajectories_menopause

https://blog.femalefoundersfund.com/suffering-in-silence-the-biases-and-data-gaps-of-menopause-e5f131b4b581

https://blog.femalefoundersfund.com/suffering-in-silence-the-biases-and-data-gaps-of-menopause-e5f131b4b581

https://www.nia.nih.gov/health/sleep-problems-and-menopause-what-can-i-do

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13697137.2018.1551344?journalCode=icmt20

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0214264