За справянето с горещите вълни, появили се в резултат на менопауза, не са необходими различни хормонални терапии, достатъчно е прилагането на следните природни средства и методи:

 

1. Прием на студени напитки


Горещите вълни се предизвикват от повишаване на телесната температура, в резулат на което се задейства терморегулаторната функция на организма и жената започва да се изпотява.

 

Следователно намаляването на телесната температура чрез изпиване на една студена чаша вода ще понижи тези неприятни ефекти. Също така човек може да намокри врата си със студена вода, което моментално ще понижи температурата.

 

Друга препоръка е консумацията на студено кафе, а не топло. При някои жени именно приема на топли напитки предизвиква появата на топли вълни.

 

2. Прием на витамини

Витамини B6 и B12 имат важна роля за поддържането на нивата на естрогени, както и при производството на невротрансмитери, регулиращи настроението.

 

Храните с високо съдържание на B6 са месо, морски дарове, нишестени зеленчуци като картофи и много плодове, но не и цитрусовите. Витамин B12 се набавя предимно от животински протеини, следователно при понижена или липсваща консумация на тези продукти е важно набавянето на съответните витамини чрез добавки.

 

3. Билкови добавки

Има някои напълно естествени билкови добавки без хормони, които могат да помогнат при терморегулацията. Важна е консултацията с личен лекар или гинеколог, за да се избере подходящ продукт.

 

4. Повече сън

Сънят е особено важен при жените по време на менопауза. Дълго време се е считало, че качеството на съня се нарушава в резултат на появилите се горещи вълни, но според Националния институт за стареене може да бъде и обратното.

 

Оказва се, че събуждането от сън може да предизвика горещи вълни и нощно изпотяване.

 

5. Отслабване

Понижаването на телесното тегло може да доведе до по-бързото справяне с горещите вълни. Според информацията от проведено проучване публикувано в Menopause мастната тъкан действа като топлоизолатор, което прави по-трудна регулацията на телесната топлина.

 

Също така според учени от Университета в Питсбърг горещите вълни се появяват по-рано при жени с наднормено тегло.

 

6. Лимитиране на алкохола и сладките храни

Според Университета на Питсбърг жените, които консумират редовно алкохол изпитват по-продължителни топли вълни от тези, които не го правят. Това най-често се наблюдава при прием на червено вино.

 

Като цяло алкохолът и захарта повишават нивата на кортизол и кръвната захар и по този начин предизвикват чувство на стрес, който от своя страна влошава протичането на вълните.

 

7. Детокс на околната среда

Елиминирането на пластмасата е сред препоръките на специалистите. Това може да се постигне чрез преминаване към бутилки за вода за многократна употреба - стъклени или метални.

 

Парабените в продуктите за ежедневна грижа могат да действат като естроген в тялото.

 

Друго проучване от април 2016 г., публикувано в ​Репродуктивна токсикология​ установява връзка между нивата на фталат в продуктите за лична хигиена и повишения риск от горещи вълни.

 

Източници:

https://www.livestrong.com/article/13768803-natural-remedies-for-hot-flashes/

https://www.upmc.com/media/news/brooksthurston_trajectories_menopause

http://www.menopause.org/docs/default-source/default-document-library/obesity-and-hot-flashes-5-31.pdf

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4867120/