В живота на жената от един момент настъпва менопаузата, съпроводена с редица промени в организма. Тялото й постепенно губи детеродните си функции. Това е фазата на хормонални промени и прехода към състояние, подобно на това преди пубертета.

 

Повечето жени преминават през последната си менструация на възраст от около 48-52 години, но гова може да се случи малко по-рано или по-късно. Например при пушачките менопаузата обикновено настъпва по-рано.


 

Промените, които се наблюдават, са свързани с работата на хипофизата и яйчниците и постепенно намаляване на образуването на хормони като естроген и прогестерон. Хормоналният дисбаланс често довежда до дискомфорт, отразяващ се на физическото и психическото здраве. Симптомите обикновено са горещи вълни, изпотяване, безсъние, раздразнителност и промени в настроението.

 

Понижаването на нивата на естроген може да има значително въздействие и върху други функции на организма, например:

  • формирането на костите (повишена склонност към загуба на костна маса и остеопороза);
  • регенерация на кожата;
  • работата на сърцето и кръвоносната система;
  • увеличаването на телесното тегло;
  • проблеми с концентрацията и паметта;
  • работата на нервната система.

 

Въпреки всички тези заплахи, менопаузата не е болест, а естествено състояние, което е характерно за определена възраст. Подходящият хранителен режим и упражнения могат да облекчат симптомите и да помогнат организма по-лесно да се адаптира към новото състояние.

NEWS_MORE_BOX

 

Балансираната диета допринася за доброто физическо състояние по време и след менопаузата, но хормоналните промени могат да намалят капацитета на организма да усвоява определени хранителни вещества.

 

Изключително важно е в този период да се приемат соеви изофлавоноиди. Редица проучвания доказват благоприятния ефект на соевите изофлавоноиди в периодите преди, по време на и след климактериума.

 

Те допринасят за намаляване на честотата и интензивността на горещите вълни; забавяне на загубата на минерални съставки от костите, което води до намаляване на здравината им; нормална функция на нервната система и облекчаване на безсънието.

 

Необходимо е да се приемат още калций и Витамин D3, които са отговорни за здравината на костите, и витамини от групата В, които допринасят за нормалната функция на нервната система.

 

През този период е важна и фолиевата киселина, която помага за нормалното кръвообразуване. Тя стимулира нормалния метаболизъм на хомоцистеина.

 

Хомоцистеинът става заплаха за сърдечносъдовата система, когато започне да се натрупва под формата на плаки в кръвоносните съдове. По този начин се затруднява притокът на кислород и кръв до органите, както и работата на сърцето.

 

Комбинацията от фитоестрогени, калций и витамини ще ви позволи да останете здрави, красиви и активни. Погрижете се за себе си в деликатния период на менопаузата - радвайте се на свободата и активния живот!