Животът е пълен с възходи и падения, които често могат да доведат до появата на стресови ситуации.

Емоционалното състояние при житейските проблеми и притеснения се отразява на нивото на стресовия хормон кортизол, чието повишаване може да доведе до сериозни здравословни проблеми.

За да се редуцира до минимум появата на стрес, е препоръчително да се изгради система за справяне с него.

 

 


1. Осмислете ситуацията

Отделете малко време да анализирате появилата се трудност или препятствие. Опишете я с едно изречение, защото тя е стресираща, по какъв начин може да повлияе на досегашния ви начин на живот и пр. По този начин по-лесно ще установите проблема, което от своя страна ще доведе до лесното му отстраняване.

 

2. Мислете позитивно

Положителната нагласа към всяка изпречила се трудност няма за цел да предизвика моментно щастие и забравяне на проблема, всъщност тя увеличава шансовете за неговото решаване и намалява риска от нервен срив вследствие на натрупалия се стрес.

Редица изследвания показват, че положителното отношение към живота помага да се видят всички възможни решения в рамките на дадената ситуация. Негативното мислене и песимизъм стесняват тези възможности.

 

3. Действайте

Не оставяйте нещата да минават покрай вас, от всяка ситуация има изход и за всеки проблем има решение. Предремете действия, които ще помогнат да се овладее появилата се трудност. От вас зависи колко време ще продължи тя и до каква степен ще повлияе на живота ви.