Учените може би са открили най-вероятната причина, която предизвиква дислексия, съобщават световните медии.

Използвайки ядрено магнитен резонанс при хора, страдащи от дислексия и такива, които не са засегнати от проблема, изследователите открили наистина отчетливи разлики в реакциите на поредица от визуални и звукови сигнали

Мозъците на хората без дислексия са по-способни да разпознаят повтарящи се думи или изображения в процес, известен като „невронна адаптация“. При хората, страдащи от дислексия, са регистрирани по-ниски нива на способност за отговор.

Учените с изненада открили такъв широк спектър от ефекти, но обясняват, че дислексията се проявява, когато хората се опитват да четат, защото това е една сравнително трудна задача за мозъка.

Сканирането на мозъка на хората с дислексия показват, че процесът на адаптация не е толкова ефективен.

„Има различни начини за борба с проблема, но имаме подозрения, че при много хора с дислексия, маршрутът е точно чрез увеличаване на пластичността на мозъка“, коментира един от авторите на проучването проф. Джордж Габриели.

Именно изкуственото увеличаване на пластичността на мозъка е потенциалният нов начин за облекчаване на ефектите от дислексията.
NEWS_MORE_BOX

Въпреки това, проф. Габриели посочва, че техникитеq използвани за тази цел, сред които и електромагнитна стимулация на мозъка, са в експериментална фаза и все още не може да се съди категорично за тяхната ефективност.

„Ще се радваме, ако тези открития доведат до положителен резултат за хората и можем да им помогнем, но все още сме далеч от тази цел“, коментира още специалистът.

„Адаптацията е нещо, което мозъкът прави, за да направи трудните задачи по-лесни, но при дислексията това предимство отсъства“, обяснява водещият автор на изследването проф. Тайлър Перачионе, от Университета в Бостън.

В допълнение към затрудненото писане или четене, дислексията може да повлияе също и на краткосрочната памет, способността за смятане и координацията, но не се отразява на общата интелигентност или разсъдък.