Как да се справим когато ситуацията е „под пара“ ни дават отговор следните три стъпки:

 

  • Осъзнайте, когато сте стресирани - Първата стъпка към намаляване на стреса е в това да осъзнаем това, което чувстваме като стрес. Как тялото ни се чувства, когато сте стресирани? Мускулите или стомаха ни напрегнати ли са, стегнати ли са? Стискаме ли ръцете си? Имаме ли повърхностно дишане? Трябва да сме наясно с нашата физическа реакция на стрес.Именно това ще ни помогне да регулираме напрежението, когато то се породи.

 


  • Идентифициране на нашия персонален отговор на стреса - Всеки реагира по различен начин на стреса. Ако сте склонни да се превърнете от ядосани или развълнувани към стресирани, то съотговор на стреса ще е най-подходящо да бъдат облекчаващи и успокояващи дейности. Ако проявявате склонност, стресът да се превърне в депресия, то най-правилният отговор ще е с облекчаващи, но стимулиращи дейности. Ако сте склонни да сте импулсивни в някои отношения, докато в други да сте по-пасивни - имате нужда от стрес облекчаващи дейности, които осигуряват едновременно комфорт и стимулация.
NEWS_MORE_BOX

 

  • Запознайте се с техники, които работят за вас - Най-добрият начин за намаляване на стреса бързо, е чрез ангажиране на едно или повече от сетивата: зрение, слух, обоняние, вкус и осезание. Всеки човек реагира по различен начин на дадено сетивно възприятие, така че, трябва да намерите неща, които са успокояващи или тонизиращи за вас. Например, ако сте човек, който реагира на образи, можете да се освободите от стреса, като се обградите с възвишени образи. Ако реагирате повече на звуци, може да намерите звук на вятър, камбанен звън, любимо музикално парче или звук от фонтан, вода, които помагат за бързо намаляване нивата на стрес.