Предходна част на материала

 

Ето някои съвети, с помощта на които е възможно да се намали вероятността от мигренозен пристъп.


1. Най- важното – ограничете стреса
Разпределете правилно времето си и независимо от ангажиментите – намерете време за почивка. Прекарвайте спокойно и без излишно натоварване свободното си време и отпуските. Имайте предвид, че напрежението по подготовката на почивката или "стреса на свободното време" също могат да предизвикат пристъп.


2. Хранете се редовно и не спазвайте диети
Ако страдате от мигрена по-добре забравете за тежките и ограничителни диети, при които се позволява по един лимон на ден. Този тип диети могат да ви доведат единствено главоболие и в пряк и в преносен смисъл. Трябва да се храните по малко, но редовно - поне 3-4 пъти на ден. Периодът между отделните хранения не бива да надвишава 12 часа. Така организмът няма да изпада в състояние на хипогликемия, кръвоносните съдове няма да се свиват рязко и съответно няма да се появи болезнен пристъп.


3. Внимавайте какво ядете и пиете
Някои храни и напитки, колкото и да са здравословни и вкусни, не са най-подходящи за хората, страдащи от мигрена. Ограничете тези храни в ежедневното си меню и ги заместете с други също толкова полезни и богати на витамини и минерали. Това естествено не означава да забравите напълно любим хранителен продукт, съветът е да не прекалявате и да не го консумирате ежедневно.


4. Алкохол и цигари
Алкохолът и цигарите не се препоръчват на хора с мигрена тъй като свиват кръвоносните съдове.
Спрете цигарите, така "с един куршум ще убиете два заека" – ще намалите, и пристъпите на мигрена, и сърдечно-съдовия риск.
Алкохолът, въпреки че първоначално предизвиква разширяване на кръвоносните съдове, впоследствие рязко ги свика. Именно това предизвиква главоболието след препиване и обостря мигренозните пристъпи.


5. Пийте течности
Приемайте достатъчно течности: най-малко 2 литра на ден, а в топло време и повече, но избягвайте кофеин съдържащите напитки.


6. Носете шапка през зимата

Студът предизвиква свиване на кръвоносните съдове, а това води до нарушения в кръвообръщението, което се проявява с болка.



Препоръчително е да се носи шапка при студено време, особено през зимните месеци. Топлината и лекият масаж помагат на мускулите отново да се отпуснат.