Не е чудно защо метаболизмът е обект на засилен интерес и спекулации – това е процесът, благодарение на който изконсумираната храна се превръща в енергията, която ни е необходима. Дори и когато спим, организмът се нуждае от нея за процеси като дишане и възстановяване на клетъчните увреждания. 
 
Броят на необходимите ни калории, за да извършваме основните си функции, могат да се отразят на всичко – от талията до нивата на енергията в организма. Как начинът ни на живот може да се отрази на метаболизма?
 

Хранителния режим

Когато се намали приемът на калории, метаболизмът се забавя дори повече, отколкото предполагаме. Според данни на проучвания сред затлъстелите хора се наблюдават по-ниски нива на метаболизма, в сравнение с тези, които никога не са имали нужда да отслабват. В данните на други се посочва, че редовната физическа активност може да противодейства на този ефект. 
 
Постепенното сваляне на излишни килограми може да помогне в ускоряването на метаболизма. Така например ефективно би било да консумираме с 500 калории дневно по-малко и още 500 изгаряме по време на физическа активност
 

Хроничният стрес

Изследователи твърдят, че пълното изтощение и натрупаното напрежение също се отразяват негативно върху метаболизма. Една от причините е, че хроничният стрес стимулира синтеза на бетатрофин – протеин, който потиска ензима, необходим за разграждането на мазнините. 
NEWS_MORE_BOX
 
Според специалистите жените, които са изпитали стресиращо събитие ден преди консумацията на ястие с богато съдържание на мазнини, изгарят със 104 по-малко калории през следващите 7 часа. 
 
Установено е още, че стресираните жени имат и по-високи нива на хормона инсулин, което допринася за съхранението на мазнини. Тези ефекти могат да доведат до натрупването на 5 кг в рамките на една година.