Нашият мозък има нужда от упражнения. Ако го използваме често, и то по правилен начин, ние бихме могли да развием способността си да мислим, както и умението да се концентрираме. Ако обаче злоупотребяваме с вредни химикали, способностите ни за учене и мислене се влошават.


Да намалим времето, прекарано пред телевизора
При гледането на телевизия не използваме умствения си капацитет. Получава се „източване“ на енергия от мускулите ни, без да има полза за здравето ни, както когато правим физически упражнения. След няколко часа, прекарани пред телевизора, не се чувстваме отпочинали, а точно обратното. Обикновено усещаме болка в очите си, тъй като те са уморени от продължителното съсредоточаване върху една „светеща кутия“.
Когато искаме да се отпуснем и отпочинем, по-добрият вариант е да почетем, вместо да седнем пред телевизора. В случай, че сме много уморени за подобна дейност, слушането на приятна музика също е начин да релаксираме адекватно и развиваме мозъка си.
Ако сме заедно със семейството или приятелите си, един разговор би ни се отразил много добре. Така използваме много повече ума си, отколкото при взирането в екрана.


Да правим физически упражнения
Много от нас вероятно смятат, че времето, което бихме прекарали в упражнения, можем да оползотворим, за да научим повече, особено ако ни се налага да се явим на изпит. В действителност, когато упражняваме редовна физическа дейност, запомняме по-добре, повече и съответно учим по-бързо. Така че отделеното време за спорт се компенсира многократно.
Натоварването на тялото при спорт ни зарежда с енергия. След това се чувстваме ободрени и сме способни да се концентрираме много по-лесно.


Да четем книги, които биха стимулирали мисловната ни дейност
За много от нас напрегнатите истории са предпочитано четиво. Те обаче не стимулират по никакъв начин мисленето ни. Ако искаме да усъвършенстваме, както своето писане, така и ума си, би трябвало да четем книги, които ни стимулират да се съсредоточаваме.
Романът, например, който може да промени светогледа ни и да „накара“ мисълта ни да тече по-прецизно и „елегантно“ е подходящото четиво за мозъка ни. С негова помощ можем да обогатим речника си и започнем да се изразяваме по-добре.
Дори ако стилът на автора ни е твърде сложен и неразбираем не бива да се отказваме, а да си дадем време да свикнем. Предизвикателството да разберем различни гледни точки и начин на мислене е много по-вълнуващо от всеки трилър, които обикновено ни напрягат. 


Да си лягаме рано вечер и да ставаме по-рано сутрин
Едно от нещата, които пречат най-много на концентрацията, е недоспиването. Ако си лягаме по-рано вечер и не спим повече от 8 часа, ще се чувстваме напълно обновени и изпълнени с енергия на сутринта.
На много от нас често ни се случва да си лягаме късно. Късното лягане компенсираме с късно ставане на следващия ден. Препоръчително е да се откажем от тази практика, тъй като така сънят ни не е пълноценен, в резултат на което се чувстваме безжизнени и трудно се концентрираме.
Ранното ставане сутрин ни осигурява повече продуктивни часове и увеличава умствената ни способност през целия ден.


Да отделим време за собствените си мисли
В следствие на непрекъснат стрес и динамика, се изтощаваме, без дори да осъзнаваме. Заради мисли относно безброй задачи и ангажименти, все по-трудно можем да съсредоточим вниманието си върху действително важните за нас неща.
Малко време, прекарано в усамотение със собствените ни мисли, ще ни даде шанс да организираме приоритетите и отговорностите си. След това много по-лесно ще се ориентираме кое е важно за нас и кое не.