Горещите върни са най-честата проява на настъпващата менопауза. Изследвания показват, че близо 60% от жените, навлизащи в климактериума, страдат от този тип вазомоторни нарушения. Горещите вълни се дължат на временно нарушение функцията на центъра за терморегулация. Резултатът е,че в определен момент мозъчните структури изпращат сигнали на тялото ви, че прегрява, когато всъщност температурата му е съвсем нормална.

Според лекарите причината за тези неудобства е вариращото ниво на естрогените в организма на предменопаузалните жени. Поради това преди години се възлагаха огромни надежди на хормон-заместителната терапия, която трябваше да нормализира хормоналното ниво в женския организъм и по този начин да премахне редица от неприятните прояви на менопаузата. Наскоро обаче учените подложиха на съмнение ефекта от този вид лечение и понастоящем хормон-заместителната терапия не е метод за купиране на горещите вълни.

Предлагаме ви 6 начина, които помагат в борбата с така неприятните и досадни   горещи вълни:

   1. Обръщайте внимание на облеклото си – носете удобни дрехи от естествени материи, които едновременно топлят и благоприятстват проветливостта на кожата. Изкуствените материи задържат топлина и запарват, с което още повече влошават състоянието.
   2. Правете повече упражнения – изследванията показват, че жени, които редовно правят упражнения, страдат по-рядко от горещи вълни.
   3. Когато ви е топло, просто се облейте със студена вода – по този начин горещата вълна се купира бързо и ефективно. Освен това поставянето на ледени кубчета на определени части на тялото също способства за преодоляването на този тип неприятните прояви на менопаузата. Такива места са вътрешната част на китките, вътрешната част на лактите, врата и в случай че сте сами, в областта на слабините. Ако пък контактът със студената вода ви е неприятен, можете просто да поддържате температурата в стаята си по-ниска – учените твърдят, че по този начин също се намалява броя и продължителността на горещите вълни.
   4. Поемете дълбоко въздух и се отпуснете – установено е,че когато човек е превъзбуден, той хипервентилира (диша по-често). Резултатът е цялостно затопляне на организма. За да се преборите с този феномен, учените предлагат равномерното дишане.
   5. Спрете и помиришете розите – колкото и абсурдно да звучи, определени ароматни вещества в тези цветя предизвикват чувство на спокойствие. С подобен ефект е и лавандулата и ванилията.
   6. Откажете цигарите – доказано е,че цигарите влошават проявите на горещите вълни, тъй като пряко влияят негативно на естрогеновото ниво в организма. В резултат на това горещите вълни са по-интензивни, по-чести и се появяват по-рано.