С настъпването на пролетта природата се събужда от зимния сън. Целият този процес обаче далеч не действа регенериращо на организма.
 
Пролетната умора се свързва с появата на чувство на отпадналост, раздразнителност и стрес. За жалост, състоянието не се повлиява особено от красивите пейзажи с ярки и изразителни цветове навън. Повечето засегнати се затварят вкъщи, обгърнати в безцветно настроение далеч от околната среда.
 
Причината за това контрастно на природата състояние се крие в температурните промени, както и смяната от зимно към лятно часово време, което оказва влияние на организма. Той повишава функционалната си активност, което води със себе си засилено „потребление“ на енергия, а резултат е нейната липса. 
 

Как да се противодейства на състоянието?

Една добра „доза“ физическа активност е чудесно начало – със сигурност това е най-добрият начин за преодоляване на сънливостта и чувството на отпадналост. Физическите упражнения стимулират мускулите, а също така са и отличен катализатор, който повишава силата и енергията. Достатъчни са 30 минути на ден. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Следващата стъпка е сънят. Почивката е от решаващо значение, а също така е и много важно тренировката да не води до преумора – много часове упражнения например. Внезапната промяна в навиците също може да доведе до дисбаланс в организма и настроението. Затова е препоръчително да се отделя достатъчно време за почивка, дори и през пролетта, когато денят е по-дълъг.
 
Хранителният режим, разбира се, също е от основно значение. Следва да се насочваме към храни, с ниско съдържание на мазнини и да консумираме големи количества вода. Това са „хранителните основи“, които помагат на тялото да се освободи от токсините.