За студеното полугодие е обичайно да изпадаме в лошо настроение. С намаляване продължителността на деня и слънчевата светлина сме все по-малко склонни да се усмихваме. Почти изтощени сме от лошото настроение в края на зимата – началото на пролетта. Как да се справим успешно и лесно с този проблем?


Сутрин с усмивка
Пристъпите на „лошо настроение“ при повечето хора се появяват рано сутрин. Разбираемо е. Събуждането ни по тъмно е по-трудно, организмът ни отново заради липсата на светлина се активизира по-бавно, вън е студено и неприятно.
Лошото настроение сутрин обаче се елиминира най-лесно. За целта е необходимо събуждането да не става в последния момент, а да се предвидят няколко минутки за ставане. Преди него е добре да се разтегнем в леглото и поемем на няколко пъти дълбоко въздух за осигуряване на по-добър приток на кислород. Препоръчително е да се извърши гимнастика на очите и лек масаж на ушните миди и върховете на пръстите, което приятно тонизира.


Сутрешната гимнастика е следващият етап. Не е задължително да се извършва специален комплекс, достатъчно е да се упражнят за кратко всички основни групи мускули, било то още в леглото.


Душът е почти финалният завършек на ангажимента към настроението ни. На излизане от банята обаче ще трябва да отделим и малко внимание на огледалото – препоръчва се извършване на мимическа гимнастика, която е по-ефективна, когато гледаме отражението си.
Широката усмивка е задължителен завършек.


Не душът обаче, а пълноценната закуска е основният и най-силен елемент при полагане основите на доброто настроение. Въглехидратите, бавно усвоимите, например, порция юфка, не просто ще дадат енергия на организма, от която той особено се нуждае сутрин, когато е изчерпал запасите си, но и ще го заредят за дълго. Условие за доброто настроение е енергичността, която е възможна при подадени калории. Благодарение на закуската метаболизмът ни сутрин престава да „спи“ и се пренастройва да функционира на по-бързи обороти, с което и нежеланието да работим отпада. В този случай, кафето е приятно ароматно допълнение към сутрешното меню. Вярно е, че то ободрява, но ефектът му е незначителен спрямо действието на закуската.


И още нещо – погрижете се в кухнята да има ярки тонизиращи цветове като част от интериора. Акцентирайте на оранжев сервиз за хранене, покривка на големи жълти цветя, прибори с червени дръжки, например.



Активни на работа
Заемате работното си място. Какво виждате първо? Има ли предмети на бюрото ви, които са излишни. Отстранете ги. Не е препоръчително да ви заобикалят и вещи със син и зелен свят. Тези цветове по принцип успокояват и са подходящи за спалното помещение. Може да поставите натурален ароматизатор с етерично масло от цитрусов плод или чаено дърво. Ароматът едва ли ще се възприеме негативно от колегите, даже напротив.
Позволете си чаша чай в приятна кратка раздумка с колегите за старт на деня, това е подходящо начало, което "изстрелва" деня.
В продължение на работния ден може да изпълнявате на няколко пъти специален комплекс от упражнения зад бюрото.
Препоръчително е времето за обяда да се използва за целта и лека разходка, която да възстанови активността на организма.
Не на последно място – награждавайте се при всяко отмятане на поставена задача.



Вечерта – помислете за себе си
Вечерта е единственото време, с което разполагаме свободно и можем да разпределим според собствените си желания и приоритети. Редно е късните часове да се превърнат в източник на позитивни емоции. Четири са основните ключа за постигането им: среща с приятели, спорт, музика, хоби. Дори и да не разполагате със свободно време, готвенето се превръща в приятно занимание на фона на предпочитана и зареждаща ни музика. Ефектът от спорта е многократно дискутиран и ясен, на приятната компания, също. Хобито е полезно с това, че ни въвлича и откъсва от еднообразието и впряга съзидателната енергия у нас, а няма нищо, което по-сигурно да ни осигури самочувствие и позитивност, както нашето собствено съзидателно аз!