Ново изследване, направено от британски учени показва, че диетичният режим, богат на  преработени и мазни храни, увеличава риска от депресия.
 

 

Експертите от  университета в Лондон са констатирали, че хранителните ни навици значително допринасят не само за здравословното, но и за емоционалното и психическото ни състояние.
 



Хранителен режим, в който преобладават пресни плодове и зеленчуци, ядки и риба може да помогне за преодоляване на депресивните състояния.
 

Резултатите били изведени  на базата на експериментално проучване, сред две групи от доброволци. В проучването са взели участие 3486 души със средна възраст 55 години,
 

 

Участниците от едната група спазвали здравословна, средиземноморска диета, а във втората - консумирали главно пържени храни, обработено месо, богати на мазнини млечни продукти и десерти.  Всеки от участниците в проучването  отговарял на въпроси за хранителните си навици и давал самооценка на емоционалното си състояние.
 

 

При сравнение на резултатите, получени от двете групи, станало ясно, че рискът от депресия е с 26% по-висок при доброволците,консумирали основно преработени храни.
 

 

Според британските учени, положителния ефект от консумирането на средиземноморски тип храна, съчетанието на разнообразни продукти подобрява работата на кръвоносната система, понижават възпалителните процеси и риска от развитие на сърдечни заболявания, намаляват процесите на увреждане на клетките от свободните радикали и активните частици кислород.
 


Ползите се обясняват с наличието на много антиоксиданти, ненаситени мастни киселини, растителни пигменти, витамини, фолиева киселина и други полезни вещества, които се съдържат в средиземноморските ястия.