3. Движете се

Изберете най-приятния вариант за вас двигателна активност или най-икономичния от към времеви ресурс. Важното е да не ограничавате двигателната си активност, тъй като тя е един от най-ефективните антидоти на стреса. Всяка по-продължителна физическа дейност стимулира синтеза на ендорфини в мозъка. Това допринася да се чувстваме по-уверени, по-общителни, щастливи и находчиви. Така се предотвратява коварното зацикляне при стрес и се предотвратява гневът.

 


4. Ограничете алкохола

В бита ни е популярен един погрешен навик след тежък и уморителен ден да се отпуснем с чашка алкохол. При стрес обаче следващата чаша се надига много лесно... Тъжният извод е, че алкохолът може само да влоши положението. Дори и първия път да „проясни“ мислите, това едва ли ще се случи на втория. Човекът е изобретателен, когато се отпусне, а за това има десетки други ефективни начини.
 

5. Открийте проблема и го назовете

Понякога се чувстваме потиснати неясно защо. Раздразнителни сме, нервничим и сме склонни да избухнем най-неочаквано при невинна реплика. Всички имаме чувства и ни се случва да се притесняваме, да се смятаме за недооценени или ощетени.


Помислете какво точно ви дразни. Добре анализирайте всички факти, тъй като често в подобни ситуации проблемът, който ни обърква, не е директно очевиден. И ако трябва задавайте въпроси. Понякога не е приятно да се научи горчивата истина, но пък научаването само по себе си успокоява. А може в конкретния случай просто да става въпрос за разминаване и недоразумение, както често се и случва...

NEWS_MORE_BOX

 

6. Запомнете 4 стъпки

Когато сте на ръба, преди да изречете реплика, за която ще съжалявате,...

  • Първо - направете стъпка назад,
  • Второ - вземете някакъв предмет в ръцете си,
  • Трето - бройте до десет,
  • Четвърто - поемете дълбоко въздух.


Ако все още помните репликата си, изречете я на глас, очевидно се налага изясняване на ситуацията. Разбира се, поднесете я в по-мека и вежлива форма, за да постигнете целта си. Ако вече сте забравили какво точно ви е подразнило или ви е минало – просто потупайте опонента си по рамото... Не забравяйте: Контролът на случващото се е вашата стихия!