Когато сме стресирани, ядем много или точно обратното, не се сещаме да се храним... Типични са и други прояви на занемаряване отговорността и грижата към собственото тяло и личност... Понижава се хигиената или поне не толкова ни вълнува външният ни вид. Бръсненето може да почака, гребенът също или очната спирала, да не говорим за поддържането на обувките. А сигурен признак, освен за немарливост, за депресия е, когато те изглеждат сериозно неподдържани.

Малко признаци могат да ни издадат в началото, че страдаме душевно. Хората, които държат на нас, може би ще се досетят, че нещо не е наред и ще задават въпроси. Други просто ще странят или ще "улавят" усещането ни за дискомфорт и слабост и ще се насройват посъзнателно враждебно към нас.

Има моменти, в които самите ние осъзнаваме, че напрежението, на което сме подложени ни „вади от релси“. Какво може да ни е от полза тогава, за да защитим поне организма от стреса, който изпитваме и издържи той до необходимия ни срок?

Ще ни помогнат 6 обикновени правила, към които трябва да се придържаме, независимо от ускорението на случващото се покрай нас. Понякого просто списъкът с точки ни помага да "си стъпим на крака" и се стабилизираме емоционално.
 

1. Наложете си да се храните редовно

Редовно ни се случва – да не закусим, защото закъсняваме, да пропуснем обяда, защото бързаме за среща или "гоним" графика... Но тялото ни, още повече, умът ни се нуждаят от постоянно „подаване на гориво“. Ако организмът изпитва необходимост от енергия, се появява склонност към раздразнителност и гняв.


NEWS_MORE_BOX

 

Ще приемате събитията по-спокойно, ако се храните редовно, на приблизително еднакви интервали, и балансирано. Това означава да поемате необходимите ценни за организма храни и вещества, в правилно съотношение въглехидрати, за предпочитане бавноусвоими, белтъчини и мазнини.

 

2. Ядосате ли се – пийте вода

В Щатите са проведени няколко интересни експеримента, с доброволното участие на ученици. Децата са насърчавани да пият повече вода. В резултат на това стават по-спокойни и се подобрява способността им да се концентрират. Истината е, че когато организмът ни е дехидратиран, нервната ни система е по-чувствителна и съответно ставаме по-сприхави.


За да се предпазите от излишно избухване и подпомогнете стабилизирането на емоциите си, се старайте да осигурявате на тялото си необходимия минимум вода – 8 водни чаши на ден.