Забелязали ли сте, че когато се чувствате благоразположени в сутрешните часове, останалата част на деня минава по същия начин? Когато със ставането нещата се подреждат, се чувствате спокойни и готови да посрещнете предизвикателствата на деня. И обратното, когато нещата тръгнат от леглото надолу с главата, проблемите ви се стоварват преди да се облечете, оставате кисели и сърдити до вечерта.


Е, добре, можем ли да променим тази тенденция и въпреки обърканото утро денят се превърне в слънчев? Ето няколко съвета на специалисти в тази насока:
 

1. Поглезете се


Отваряйки очи сутрин, вместо да отлагате алармата за ставане, помислете за 30 секунди какво бихте искали да направите за себе си – нещо мъничко и дребно, което ще ви достави удоволствие и после го изпълнете. Това може да бъде собственоръчно изстискан сок или да изпиете любимото си капучино с малко канела... Между другото, доказано е, че щипка канела и двойно кафе подобряват настроението, осигуряват бодрост и находчивост.

2. Фокусирайте се върху настроението си

Ставайки от леглото, поемете няколко пъти дълбоко въздух. Дори и да ви чака напрегнат ден, се опитайте да се съсредоточите върху усещанията си в момента. Представете си и си обещайте да реагирате по същия начин при всяка ситуация през деня.

3. Оценете състоянието си

Не скачайте веднага от леглото. Напротив, полежете и си дайте сметка дали не чувствате скованост. Ако е така, посветете 5 минути в упражнения за разстягане и дълбоко дишане. Това дава добър старт на деня.

4. Закусете

Започнете деня като осигурите на организма си енергия от полезните хранителни вещества на сложни въглехидрати и белтъчини. Например овесени ядки с мляко, препечени филийки от пълнозърнест хляб с крема сирене.

5. Настройте се позитивно

Спомнете си събитие, което ви е направило щастливи – сияещото лице на детето ви, признанието на ръководителя ви за свършена работа, запознанството ви с любимия човек... Представете си как би изглеждал животът ви без тези епизоди. Според изследователи подсъзнателната преценка, която правим при подобни примери, носи благоприятен ефект върху настроението ни и ни настройва позитивно.

6. Вдишайте чист въздух

Не бързайте от дома да се вмъкнете в колата и после в офиса. Отделете десет минути преди работа да походите активно пеша. Най-добрият вариант е да проведете няколко упражнения в градината или парка. Според проучване най-прочистващо действа сутрешната разходка в близост до вода, езеро, река...

NEWS_MORE_BOX

 

7. Заслушайте се

Преминавайки през парка към работата, се заслушайте. Пролет е. Сутрин птиците са доста активни. Чуруликането им е едно от най-ефективните средства срещу стрес. В случай, че не разполагате с подобна възможност, има достатъчно записи на птичи гласове и шум на вода. Бихте могли да настроите дори алармата сутрин да ви буди с подобни звуци.

8. Решението понякога е – в чаша горещ шоколад

При изследване се намира, че чаша горещ шоколад подобрява настроението, бодростта и реакциите. Ако се почувствате унили, не губете време – забъркайте своето какао с мляко. Неговите въглехидрати и белтъчини действат стабилизиращо на нивото кръвна захар до обяд, което поддържа и настроението.

9. Потърсете аромат на мента

Според проучване ароматът на мента подобрява настроението и концентрацията ни, когато изпитваме умора. За целта е подходящо да носим със себе си масло от мента в малко шишенце в чантата си, което да ползваме при необходимост. Друг вариант е – дъвката, дъвченето на която по принцип ободрява и допринася за повишената ни концентрация и настроение.

10. Не забравяйте да се усмихвате

Най-лестният начин да обърнем нещата в наша полза е като се усмихнем. Кой може да бъде строг и негативен при вида на лъчезарна усмивка? Дори да е насила, ако я задържим за минута, подканваме доброто настроение, защото усмивката отключва синтеза на ендорфини, които ни карат да се чувстваме по-леки и щастливи...