Родителите често се притесняват за здравето и нормалното физическо развитие на детето, но по невнимание пренебрегват умственото му развитие и неговото психическо равновесие, тъй като често приписват дадено неприемливо поведение на инат. Решаващ момент в управлението на ежедневното поведение на детето, което обаче произтича от умственото развитие и етапите, които следват, първоначално е разбирането, че мозъкът на детето се развива и се формира до около 5-годишна възраст.


Следователно, когато детето няма време да формира окончателната форма на мозъка, то не е развило достатъчно способността си да управлява емоциите, които изпитва. Родителите трябва да разберат, че умственото развитие, което се случва, отнема време, докато през целия период детето се справя с дадена ситуация по най-добрия възможен начин, дори ако хленчи и плаче. Поради тази причина те трябва да могат да управляват собственото си поведение и да се намесват, когато преценят за необходимо, за да помогнат на детето.


Типичен пример за това е, когато родителите искат да отидат някъде и детето упорито отказва и се налага играта да спре, а то започва да плаче. Това е и критичният момент за двете страни: детето изпитва силен стрес и тъй като няма необходимото психическо развитие, то не може да се справи с това, което изпитва, което води до чувство на разочарование. То не е в състояние да изрази с думи това, което изпитва, което води до силен гняв. В същото време обаче родителите не са в състояние лесно да поддържат равновесие, тъй като след известно време те губят самообладание и започват да повишават тон, като не разбират, че умственото развитие на детето им на тази възраст се крие зад тези изблици, с които се сблъскват. Особено ако хленченето и инатът се случват публично, ситуацията е трудна и за двамата, тъй като родителите може да се чувстват засрамени, разочаровани, че не могат да се справят с желанията и отчаянието на детето си. 



Родителите първо трябва да се уверят, че в в избухването си детето няма да нарани себе си или някой друг и да го оставят да се справи с гнева си само, без да се намесват. Те трябва да говорят с напълно спокоен тон и с мек глас, като предлагат ласки и го уверяват в спокойната атмосфера, която цари.


С напредването на умственото развитие на детето родителите могат постепенно да определят свои собствени граници, тъй като трябва да премахнат възможността детето да използва изблици като средство за постигане на това, което иска, като същевременно трябва да ограничат източниците, които могат да причинят повече напрежение. Ето защо е изключително важно те да приемат програма и рутина, така че детето да може да предскаже какво следва и да се чувства сигурно и спокойно.


Друга често срещана причина за мрънкане е свързана с навиците за сън, особено когато детето иска да остане будно, а родителите настояват да си лягат. Сънят има основни принципи, които се възприемат от първите дни от живота на детето, за да свикне с програмата, която ще му осигури необходимото чувство за сигурност и ще благоприятства до голяма степен умственото му развитие. Родителите трябва винаги да са последователни в графика си на сън, както и в рутината, която цялото семейство спазва всяка вечер, за да помогнат на детето да развие правилно отношение към съня. Така че те трябва да дадат на детето пример с основните ритуали, като например обличане на пижама, миене на зъби и четене на книга, но винаги да стоят до него и да посочват всичко, което прави правилно.


Приемането на стабилно състояние, което е подготовката за сън, създава усещане за сигурност у детето и допринася значително за умственото развитие. Решаващ момент е единодушието на родителите, така че да има толкова спокойствие между тях, докато детето няма да получава смесени съобщения, че да може да повлияе на един от двамата родители и да го привлече на своя страна. Когато детето порасне и умственото му развитие напредва, родителите могат да му помогнат да възприеме съня като процес, който му помага да бъде в добро настроение на следващия ден, да посочат, че ще се чувства отпуснат и няма да се оплаква, така че да разбира и самата необходимост от тази рутина.