Въпреки че някои хора смятат стартирането на деня, без да са си взели душ за обезсърчително, има много ползи и от нощното къпане. Особено, ако имаме проблеми със съня.

 

Експертите твърдят, че има и други ползи...


 

Подобрен сън

Къпането преди лягане, подобрява съня. Специалистите обясняват, че температурата на тялото е ключов компонент в регулирането на биологичния ни часовник, който дава сигнали кога е време за сън. Затоплянето на тялото може да помогне за това. Най-подходящото време е около час и половина преди лягане. Няколко проучвания са показали, че затоплянето на тялото ни, когато си взимаме вана може да допринесе за по-бързото заспиване, когато тялото има достатъчно време, за да се охлади след това. Докато голяма част от изследванията са фокусирани върху ваните, 20-минутен душ би имал подобен ефект.

Чисто легло

Ако не искаме да пренесем всички замърсявания по тялото след дългия работен ден в леглото, това е решението душ преди да се пъхнем под чаршафите. Което води и до по-рядката необходимост от пране.

 

NEWS_MORE_BOX

По-гладка кожа

Къпането преди лягане прави кожата по гладка и мека. Това важи особено за измиването на лицето, с което ще спестим време, ако го правим под душа. Според Националната фондация за сън, измиването на лицето преди лягане помага за намаляване на замърсяванията, хидратира я и помага за предотвратяване на бръчки. Освен това, намалява риска от инфекции на очите.

 

Подобрена сутрешна рутина

Сутрешният душ със сигурност може да ни събуди по-лесно, но и да го пропуснем, винаги може да постигнем този ефект с измиването на лицето със студена вода и чаша кафе. Ако сме си взели душ преди лягане и не ни се занимава да го правим и сутрин, винаги може да го пропуснем. Това е прекрасен бонус, който ни предоставя повече време за приятни занимания преди работа - независимо дали става въпрос за медитация, наблюдаване на изгрева, сутрешен секс с партньора, чаша кафе с книга в ръка или просто допълнителни 20 минути сън.