Ако зареждате смартфона си в спалнята през нощта, той може не само да наруши качеството на съня, но и да допринесе за натрупването на излишни килограми, предупреждават учени. 
 
Те обясняват, че организмът се нуждае от пълен мрак, за да произведе правилните нива от хормона, замесен в регулирането на обработването на храните и напитките в енергия. Това означава, че околната светлина може да наруши освобождаването на мелатонин и да попречи на ефективното изгаряне на калориите.
 
Учените обясняват, че светлината, която се излъчва от някои устройства, докато се зареждат, в най-голяма степен нарушава съня, а следователно и метаболизма. Въпреки че светлината не е достатъчна, за да освети стаята, нарушава процесите в организма, изтъкват експертите. 
 
Изследователи от Университета в Манчестър изследват начина, по който регулирането на съня може да помогне на пациентите, които страдат от диабет – заболяване, което често е свързано със затлъстяването
 
Експертите обясняват, че има редица проучвания, според които сънят е най-ефективен през нощта, когато е тъмно, тъй като тогава се освобождава мелатонин. Когато слънцето изгрее, отделянето на хормона се блокира. 
NEWS_MORE_BOX
 
В този смисъл, ако сънят е по-кратък или се спи на светлина, се нарушава отделянето на мелатонин, а това може да доведе до изменения, свързани с метаболизма
 
Учените обясняват, че синята светлина е най-вредна, тъй като тя „разсейва“ мозъка. Проучване, проведено по-рано тази година, установява, че липсата на сън може да доведе до редица сериозни здравословни проблеми като рак, сърдечни заболявания, диабет тип 2 и затлъстяване, защото се нарушава биологичният часовник на организма.