Трудното заспиване е често срещан проблем. Лягате и се въртите с часове в леглото преди да заспите, това, разбира се, се отразява на работоспособността ви на другия ден. Фармацевтичният пазар предлага разнообразни медикаменти в тази насока, но постоянното използване на лекарства не е решение на проблема. Преди да прибегнете към медикаменти опитайте се да спазвате някои добри практики.

 

Създайте си режим за лягане. Лягането по различно време е ежедневие при много хора. Това може да е причина за нарушаване на циркадните ритми. Циркадните ритми се отнасят до процесите, протичащи в тялото в рамките на 24 часа. Циркадните ритми определят дали тялото е готово за сън или не. Това се определя от биологичния часовник, който определя отделянето на хормоните на съня. Заспиването по едно и също време помага на тялото да се настрои за сън по-лесно.
 


Не спете на светнати лампи. Циркадните ритми се влияят от светлината. По този начин тялото решава дали е ден или нощ. Стаята, в която спите трябва да е тъмна, ограничете всякакво светлинно замърсяване.

 

Подремване през деня. Има много противоречиви мнения по въпроса. При някои хора следобедната дрямка действа много освежаващо и ободряващо и не се отразява по никакъв начин на нощния сън. При други 15 минути сън през деня може да са причина за много трудно заспиване през нощта. Специалистите съветват хората, които заспиват трудно през нощта да избягват дневния сън по-дълъг от 2 часа и особено дрямка преди нощния сън. Тези подремвания сериозно повлияват циркадните ритми.

 

Физически упражнения преди сън. Упражненията имат само положително влияние върху тялото, но не и ако се правят няколко часа преди сън. Упражненията активизират изграждащите процеси в тялото, изпълват го с енергия и могат да нарушат силно нощния сън. Физическите упражнения рано сутрин тонизират тялото и ви зареждат с енергия.

 

Използване на екрани преди лягане. Много хора лягат с телефон или таблет в ръка или на пуснат телевизор. Доказано е, че синята светлина от екраните силно нарушава качеството и количеството на съня. Специалистите съветват поне два часа преди сън да не стоите пред екрани.