Ранното ставане е умение, което не се отдава лесно на всички. Подготовката за ранно ставане започва още вечерта преди това – някои навици помагат на добрия сън, а други могат силно да му навредят.
 
Първото и най-важно нещо, което трябва да се установи с точност е в колко часа трябва да се става и колко време отнема сутришната рутина. Повечето хора имат нужда от сън между 7 и 9 часа в денонощието. Избирането на подходящ час за лягане, оставяващ необходимото време за сън е основна стъпка – без достатъчно сън ставането е много по-трудно и тялото се уморява по-бързо през деня.
 
Друг основен момент е избягването на храна и алкохол преди лягане. Среднощното похапване може да доведе до киселини и тежест в стомаха, а алкохолът нарушава естествените цикли на мозъчна активност при спане. И двата ефекта силно понижават продължителността и качеството на съня.
 
Необходимо е да се премахнат всички смартфони, таблети, лаптопи и монитори от спалното помещение. Изследване от Harvard University разкрива, че синята светлина излъчвана от дисплеите на тези устройства, нарушава фазите на съня по-силно от всеки друг тип светлина.
 
NEWS_MORE_BOX
 
Силно се препоръчва последните 30 минути преди лягане, да бъдат отделени на релаксация и носещи спокойствие действия. Четенето на книга или списание, медитацията и други техники позволяват да се постигне спокойствие и отпускане – както на ума, така и на тялото.
 
При събуждане се съветва възможно най-бързо да се изложи тялото на слънчева светлина. Силната слънчева светлина потиска производството на мелатонин – хормон, регулиращ съня и навлизането в различни фази на съня.
 
Най-трудния за изпълнение съвет е извършването на 20 минути физическа активност след събуждане. Изследователи от University of Georgia установили, че дори подобни, кратки тренировки в ранните часове на деня са достатъчни, за да се поддъжрат добри нива на енергия през целия ден.
 
За допълнителна информация предлагаме следния видеоклип: