По време на бременността физиологичните промени в организма на жената сa многообразни и е нормално в една или друга степен те да се отразят и върху здравословното състояние. Сънят също може да бъде повлиян – обикновено по-изразено през втората половина на бременността и най-отчетливо през последния триместър.


Специалистите препоръчват бременните да спят на лявата на страна, за да се осигури достатъчно добър приток на кръв от плацентата към плода. Причината е, че от дясната страна минават съдове, които при притискане могат значително да редуцират количеството на кръвта към плода. Спейки на лявата страна на тялото също се подобрява притока на кръв още и към матката и бъбреците. Препоръките са също и да не се прекарва по-дълго време и лежейки по гръб.


За добър сън е от значение приемът на течности да бъде редуциран в по-късните вечерни часове, за да не се увеличават и посещенията на тоалетната през нощта, които да нарушат и качеството на съня.



Част от бременните се оплакват от проявата на „киселини“ – връщане на стомашен сок към хранопровода или рефлукс с напредване на бременността. Причината е, че с нарастване на матката и плода започва да се притиска и стомахът, което особено през нощта често води до проявата на рефлукс. Препоръките са да се ползва по-висока възглавница, което чисто механично би повлияло проблема.


По време на бременността акушер-гинеколозите предписват прием на магнезий. Не са редки нощните крампи на краката, дори и на фона на добавките с магнезий, поради което специалистите препоръчват редовно бременните жени да правят упражнения през деня, с които да подобряват циркулацията.


Все повече мебелни къщи започват да предлагат специални матраци за бременни, както и различни възглавници, които да осигурят максимален комфорт. Също така могат да се използват и обикновени възглавници, които да се поставят под гърба или между краката.


Дрямката веднъж дневно може също да бъде от полза, но не в случай, че се правят по няколко дневно и то за дълго време.


Непосредствено преди сън подходящи са топлият душ, както и дихателни упражнения за отпускане на тялото и настройване на сън.