В данните на различни проучвания се посочва, че много хора не си набавят препоръчителните 7 – 9 часа сън всяка нощ. Липсата на адекватна почивка през нощта се свързва и с развитие на някои сериозни заболявания и състояния, като затлъстяване, сърдечносъдови болести и диабет
 
Първата стъпка към подобряване на съня е разбирането му. За тази цел предлагаме няколко любопитни факти за него...
 

Докато сънуваме, тялото е парализирано

Макар да можем все още да движим крайниците си, когато сме в първите стадии на съня, навлезем ли в REM-фазата, всички мускули се парализират. Тя се характеризира с бързо движение на очите и е етапът, в който сънуваме
 
През нощта цикълът на съня в различните си стадии обикновено трае в продължение на 25 минути, преди да се върнем към „плитък“ сън и дори кратка будност. По време на парализата в REM-фазата временно са прекъснати нервните импулси към мускулите. В противен случай, буквално бихме могли да извършваме действията, които сънуваме
NEWS_MORE_BOX
 

Мастните клетки също се нуждаят от сън

До скоро учените смятат, че само мозъкът има нужда от сън, за да може да съхрани спомените и да се възстанови. В данните на ново проучване се отбелязва, че всички клетки в организма, включително и мастните, се нуждаят от тази почивка – периоди, в които метаболизмът се забавя.
 
Според изследователите, ако не получат необходимата им почивка, мастните клетки губят около 30% от способността си да отговарят на хормона инсулин. Той се секретира от панкреаса и помага на клетките да абсорбират глюкозата в кръвта.
 
Хормонът също така е управляващ сигнал към други системи, например за усвояването на дадена аминокиселина от клетките на организма.
 
Това крие риск от развитие на диабет и други метаболитни нарушения.