Макар да не ни се иска местим часовниците с час назад в края на есента, повечето от нас се радват на допълнителния час сън, който получаваме. Това предимство обаче може да причини неприятности на организма
 
Тези промени се случват всяка есен и всяка пролет, а заедно с тях се променя и нашият график. Времето за адаптация на организма може да отнеме седмица или повече. Дотогава заспиването и събуждането по-късно може да бъде трудно. Загубата на час от съня през пролетта може да доведе дори до повече проблеми. Най-чести в тези случаи са поведенческите. 
 
В някои случаи смяната на времето може да бъде опасна. Ако цикълът на съня е нарушен, шофирането например не е добра идея. В проучване от 2011 г. се установява, че фаталните пътни инциденти са се увеличили в понеделника след промяната на времето. 
 
В данните на друго проучване от 2010 г. се посочва с 10% увеличаване броя на сърдечните пристъпи след смяната на времето, като този опасен страничен ефект се наблюдава значително по-често през пролетта. 
 
Предлагаме някои съвети, с чиято помощ бихме могли да помогнем на организма да се адаптира към промяната...
NEWS_MORE_BOX
 
Промяна на графика
 
При изместване стрелките на часовника час назад не е нужно да променяме графика на съня. Следва да заспиваме в нормалното за нас време и няма да чувстваме промяна, когато се събудим
 

Ритуал преди лягане

Той не е само за деца. Не е необходимо да правим определени неща в съответен ред, но е важно да изградим навик да „забавяме“ организма. За приглушим светлината, да си вземем топъл, не горещ, душ, да оставим настрана телефона, компютъра или таблета. Препоръчително е да изключим и телевизора и да почетем книга. Всичко това „настройва“ тялото за сън