Болките в гърба и кръста засягат не само ежедневието на човек, но могат да нарушат и съня му. Освен това неправилната поза за сън може да влоши или дори да е причина за болките в гърба и кръста.

 

Подходящи позиции, които ще облекчат болката и напрежението в гърба и кръста:


 

Спане по гръб с опора на коляното. Спането по гръб се счита за най-добрата позиция за сън при проблеми с гърба и кръста. Тази позиция разпределя тежестта на тялото равномерно. Освен това минимизира точките на натиск и гарантира добра позиция на врата, кръста и гърба. Поставянето на малка възглавница под коленете осигурява допълнителна упора и поддържа естествената извивка на гръбначния стълб.

 

Спане на една страна с възглавница между краката. Спането на една страна е удобна поза за сън при много хора, въпреки това тази позиция може сериозно да натовари кръста и гърба. Това може да бъде променено лесно. Всеки, който обича да спи на една страна, но страда от болки в гърба може да постави възглавница между коленете си. По този начин горният крак е леко повдигнат, което изравнява бедрата, а тазът и гръбначният стълб са в позиция без напрежение.

 

Спане в поза ембрион. При пациенти с дискова херния спането в поза ембрион може да донесе голямо облекчение. Това е така, защото лежането настрани с прибрани до гърдите колене намалява изкривяването на гръбначния стълб. За тази позиция трябва да сте легнали на една страна. Поставете възглавница, която да поддържа главата и врата. Коленете са прибрани към гърдите, а гърбът е изправен.

 

Спане по корем с възглавница под него. Спането по корем се счита за най-неподходящата позиция за сън. Но за хората, които не могат да спят в друга поза се препоръчва да поставят тънка възглавница под корема и бедрата. По този начин гръбначният стълб застава в правилна позиция и гърбът не се натоварва.