Пълноценният сън е важен, не само за да изглеждаме по-млади и красиви, а и по ред здравословни причини.

 

Независимо дали става въпрос за трудно заспиване, будуване често през нощта или ранно събуждане, всичко това може да доведе до забавено мислене, раздразнителност, тромавост и изтощение. И още по-лошо -  дългосрочните последици от недостатъчния сън и разстройствата на съня са свързани с широк спектър от вреди за здравето, включително повишен риск от хипертония, диабет, затлъстяване, депресия, инфаркт и инсулт.


 

Ето кои навици трябва да избягваме, за да подобрим съня си:

 

  • Без консумация на кофеин 10 часа преди лягане

Добре е да спрем консумацията на кофеинови напитки десет часа преди лягане. Това обикновено е времето, необходимо на тялото да изчисти кофеина от кръвообращението и да елиминира стимулиращите му ефекти.

 

  • Никаква храна и алкохол 3 часа преди лягане

Трябва да сме приключили с храненето и употребата на голямо количество алкохол поне три часа преди лягане. Това помага да избегнем киселините (стомашен рефлукс) и прекъсването на съня сън. Алкохолът ни прави сънливи, но това нарушава естествения цикъл на съня и прекъсва ценния дълбок сън. Освен това, организмът няма време да преработи толкова бързо поетата храна, преди да заспим.

 

  • Не се работи 2 часа преди лягане

Прекратяват се всички дейности, свързани с работата. Не трябва да водим служебни разговори, да проверявате мейли, да четем доклади и т.н. най-малко два часа преди лягане. Особено важно е и да спрем да мислим за задачите, които трябва да свършим в офиса на следващия ден. Всичко това не позволява на мозъка да се "разтовари" от цялата информация, приета през деня.

 

NEWS_MORE_BOX

 

  • Без телевизия и интернет 1 час преди лягане

Всичката техника в дома трябва да се изключи поне час преди лягане. Светлините и излъчванията от екрана затруднява заспиването. По-добре да прекараме това време, четейки книга, разговаряйки със семейството, медитирайки или извършвайки друго полезно за нас действие.

 

  • Отлагането на алармата

Последното изкушение, което трябва да избягваме, идва на сутринта. Ако се събудим от звука на алармата, не е препоръчително да натискаме бутона "Snooze". Освен че е по-вероятно да закъснеем, ще трябва да бързаме повече за работа. А повторното заспиване за няколко минути, след като вече сме се събудили, ще ни направи още по-изморени.