Твърде много хора страдат от недостиг на сън, а това е проблем, който заслужава внимание. Сънят не само подобрява мисленето, концентрациаята и рефлексите, но според експертите липсата на сън увеличава риска от затлъстяване, сърдечни заболявания и инфекции.

 

Той засяга растежа и стресовите хормони, нашата имунна система, апетита, дишането, кръвното налягане и сърдечносъдовото здраве. А за добрия сън от съществено значение е положението, в което спим.


 

Ето плюсовете и минусите на различните позиции за сън:

 

В поза като ембрион

Това е най-популярната поза за сън - 41% от възрастните предпочитат да спят в тази позиция. Специалистите я препоръчват за бременни. Подходяща е и за хората, които хъркат.

 

Недостатъци

  • Твърде „свитото“ положение може да ограничи диафрагмалното дишане.
  • Не е подходяща за хора с артрит. Поставянето на възглавница между коленете може да помогне за намаляване на натиска върху бедрените стави.

На една страна

Така спят 15% от хората. Тази позиция има някои предимства, включително намаляване на киселинния рефлукс. Така се удължава гръбначният стълб и спомага за облекчаване на болката в гърба и врата. Тъй като поддържа, е подходяща за по-правилно дишане, помага за намаляване на хъркането и сънната апнея.

 

Недостатък 

  • Тази поза не е много подходяща за лицето, тъй като притискането във възглавницата може да доведе до бръчки

 

NEWS_MORE_BOX

По корем

7% от хората спят в тази позиция. Тя е подходяща единствено за намаляване на хъркането.

 

Недостатъци 

  • Може да доведе до болки в гърба и врата, тъй като е трудно да поддържаме гръбнака в нормално положение
  • Натискът върху мускулите и ставите може да доведе до изтръпване, болки и възпалени нерви

 Ако този е единственият начин да заспите, опитайте да сте с лице надолу, а не с лице, обърнато настрани. Тя е и най-добрият вариант да се намали хъркането.

 

По гръб

Само 8% от хората спят така, въпреки че се счита за най-добрия начин за спане. Тази позиция позволява на главата, шията и гръбнака да почиват в неутрална позиция. Подходяща е също за предпазване от киселинен рефлукс, като се подложи по-висока възглавница.  

 

Недостатъци

  • Не е подходяща за тези, които страдат от сънна апнея.