С промяната на хранителните навици могат да се контролират и циклите на съня според японски учени. 
 
Съавторът на проучването – д-р Макото Акаши от университета Ямагучи в Япония, обяснява, че хроничната десинхронизация между физиологическите ритми и тези на околната среда не само вреди на физическата активност, но и значително повишава риска от развитие на различни заболявания като диабет, сърдечносъдови заболявания, нарушения на съня и рак. 
 
Циркадните ритми са известни още като проучване на хронобиологията. Всеки човек, независимо от неговата възраст, има специфичен хронотип, или вътрешен часовник. За него се смята, че е „проектиран“ от ДНК, а не от фактори, свързани с околната среда. Именно той определя дали човек е нощна птица или ранобудник.
 
Невралната и хормонална връзка в хипокампуса играят ключова роля в преплетените отношения между съня, консумацията на храна и биологичният часовник на организма. 
 
Вътрешният часовник, който контролира заспиването и събуждането, може да бъде проследен до неврологично ниво – точно в хипокампуса. Това е област в мозъка, където невротрансмитерът орексин взаимодейства с нивата на грелин в стомаха
NEWS_MORE_BOX
 
 
Грелина активира невроните на орексина, разположен в мозъка. Той контролира апетита и съня и има способността да повишава консумацията на храна. 
 
Регулаторът на орексина може да бъде от полза при затлъстяването, зависимостта, както и за лечение на нарушенията на съня, заради сложния му контрол на хормоните на съня и апетита.
 
Хипокампусът е също така и мястото, където зрителният нерв се свързва и комуникира с мозъка на ниво светлина, или липсата на такава, на която очите са изложени през деня и нощта.