Хората, които спят до късно, са по-склонни да консумират повече нездравословни храни, твърдят изследователи.
 
Според специалистите от Американската академия за медицина на съня и Обществото за изследване на съня хората, които са между 18 и 60 години, трябва да си набавят поне 7 часа сън всяка нощ, за да поддържат здравето си. 
 
Има доказателства, че хората, които не спят достатъчно, са по-склонни да развият редица хронични състояния, в това число диабет, затлъстяване, сърдечносъдови заболявания, хипертония, инсулт и психични проблеми. 
 
Оказва се обаче, че навикът да спим до по-късно също крие някои рискове за здравето. 
 
Екипът, начело на който е Кели Глейзър Барън от училището медицина „Файнбърг“ към Чикагския университет в САЩ, проследява навиците на 96 участници, които са в добро здраве и са на възраст между 18 и 50 години. 
 
Всички участници спят по 6 ½ или повече часа на ден. Те са проследявани в продължение на 7 дни. През това време изследователите „измерват“ съня на доброволците. Участниците си водят и дневник, където записват броя на изконсумираните калории, както и вида на храните, от които си ги набавят. Отчита се и тяхната физическа активност.
 
За 7-дневния период специалистите оценяват и циркадните ритми на участниците, като измерват синтеза на мелатонин при слаба светлина. Изследват се и нивата на телесните мазнини
NEWS_MORE_BOX
 
Когато изследователите анализират всички данни, се взема предвид още пола, възрастта, качеството и продължителността на съня сред всички участници. 
 
От резултатите става ясно, че сред възрастните, които са в добро здраве, спането до късно не е задължително да води до повишен индекс телесна маса, прием на калории или физическа активност. Изследователите установяват, че във всички случаи този навик се свързва с понижено качество на хранителния режим, като най-често се консумират т. нар. „бързи закуски“. 
 
Данните от проучването са представени по време на 30-тата годишна среща Sleep 2016, която се състоя в Денвър, Колорадо, САЩ.