Каква е позицията, която тялото ви най-често заема по време на сън? Оказва се, че това е много важен въпрос. Времето за почивка е сред най-важните условия за добро здраве, но позата, която тялото заема, също може да окаже влияние.
 

По гръб, с ръце, разположени отстрани 

Тази поза се счита за най-добрата за гръбначния стълб, а също така е и полезна за врата, стига да не се използват много възглавници. От друга страна, хората, които спят по гръб, е много по-вероятно да хъркат. Сънната апнея е тясно свързана със спането по гръб. 
 

По корем

Спането по корем може да подобри храносмилането, но, ако не сте измислили начин да дишате през възглавницата, това разположение на тялото води до образуване на бръчки по лицето и напрежение във врата. 
 
Спането по корем може също така да причини болки в кръста, тъй като извивката на гръбнака не е подкрепена.
 

Поза „зародиш“


При нея тялото е сгънато на топка със свити колене и насочена надолу брадичка. Тази поза е удобна за много хора, но тя може да навреди на врата и гърба. Възпрепятства и дълбокото дишане
 
Тези, които обикновено имат проблеми с хъркането, както и бременните жени, може да се чувстват изключително удобно и спокойни в поза зародиш. 
NEWS_MORE_BOX
 
На една страна, с ръце отстрани на тялото
 
Когато се спи на една страна, а ръцете се поставят от двете страни на тялото, гръбнакът е подкрепен в най-голяма степен. Това със сигурност ще спомогне за намаляването на болката в областта на гърба и врата, а също така ще облекчи и сънната апнея
 
Спането на една страна обаче може да допринесе за остаряването на кожата, посредством гравитацията – поява на бръчки по лицето, провисване на кожата на гърдите.