Безсънието е често срещано явление. Ако чрез промяна в начина на живот не се подобри сънят, може да се започне прием на магнезий. Този минерал има силен ефект върху тялото и може да повлияе на процесите, които стимулират съня.


Магнезият помага на тялото и мозъка да се отпуснат, като активира парасимпатиковата нервна система, която отговаря за спокойствието. Регулира невротрансмитерите, които изпращат сигнали през нервната система и мозъка.


Магнезият също така регулира хормона мелатонин, който е отговорен за цикъла сън-събуждане. Минералът също се свързва с рецепторите на гама-аминомаслената киселина, наречена GABA. GABA е невротрансмитерът, отговорен за успокояване на нервната система, а това помага за отпускане на тялото и ума и за стимулиране на качествен сън.



Тъй като тревожността и депресията имат отрицателно въздействие върху съня, може да се приема магнезий, който не само че намалява тези симптоми, но и подобрява настроението и стимулира заспиването. При някои изследвания се наблюдава, че хората с дефицит на магнезий, изпитват по-често безпокойство, депресия и други психически състояния, спрямо останалите.

 

Недостигът на магнезий в тялото може да причини много лошо качество на съня. Лабораторни проучвания показват, че оптималните нива на този минерал са необходими за нормален сън, а твърде високите или ниски нива на магнезия, причиняват проблеми със съня. Някои групи хора имат по-висок риск от дефицит на магнезий. Това са хората с храносмилателни заболявания, диабетиците и хората с алкохолна зависимост. По-възрастните също могат да имат недостиг на магнезий в тялото си поради по-слабото му и бавно усвояване.


Дневната препоръчителна стойност за прием на магнезий е от 310-360 мг за възрастни жени и между 400 и 420 мг за възрастни мъже. Освен чрез добавки, магнезият може да се приема чрез храни като месо, риба и плодове. Трябва да се внимава да не се приема по-висока доза, тъй като това е свързано с някои симптоми като диария, мускулна слабост, неравномерен сърдечен ритъм и други. Затова магнезият е добре да се приема след като е предписан от лекар.

 

Освен за съня, магнезият е необходим и за костите, мозъка, сърцето и мускулите. Магнезиевите добавки са свързани с намаляване на възпалителните процеси, облекчаване на запека и понижаване на кръвното налягане.