Едночасовата дрямка може да подобри паметта и мисленето, твърдят изследователи. 
 
С напредването на възрастта намалява и когнитивната ни функция – може да изпитаме затруднение да си спомним имена, забравяме къде сме оставили ключовете или срещаме трудност при научаването на нова информация. 
 
От данните на предишни проучвания става ясно, че следобедната дрямка може да подобри когнитивната функция сред по-възрастните. Посочва се също така, че този навик може да подобри и паметта.
 
Според Националната фондация за сън в САЩ продължителността на следобедната дрямка следва да бъде около 20 – 30 минути, за да се постигне подобряване на бдителността и умственото представяне, без да се нарушава нощният сън
 
За целите на проучването китайски учени анализират данни на 2974 възрастни, които са над 65 години и са взели участие в по-мащабно проучване. 
 
Всички участници преминават серия тестове, които имат за цел да оценят вниманието им, епизодичната памет и визуално-пространствените им способности. Те включват математически тестове, припомняне на думи и рисуване на фигури. 
 
Участниците са запитани и колко време продължава дрямката им след обяд, като тази информация се предоставя за всеки ден през последния месец. Въз основа на отговорите, които дават, участниците са разделени в четири групи. 
NEWS_MORE_BOX
 
Те се свеждат до такива, които не спят в следобедните часове (0 минути); които спят за кратко (по-малко от 30 минути); тези, чиято дрямка има средна продължителност (30 – 90 минути) и такива, които спят много дълго (повече от 90 минути). 
 
В сравнение с участниците, които не спят изобщо след обяд, тези, чиято дрямка е със средна продължителност, се представят най-добре на когнитивните тестове. Тяхното представяне е по-добро и в сравнение с участниците от останалите две групи. 
 
Изследователите подчертават, че проучването се основава на наблюдения и резултатите от него не са доказателство, че следобедната дрямка носи пряка полза сред по-възрастните.
 
Данните да публикувани в Journal of the American Geriatrics Society.