Много от нас отдават проблемите със съня на нарушаване на някои от всеизвестните правила, като тъмна стая, лягане по едно и също време, както и осигуряване на спокойна и тиха обстановка.

 

Често обаче проблемът може да бъде провокиран от нещо, за което малцина биха се досетили, а именно на стайната температура на помещението, в което релаксираме.


 

Според д-р Кристофър Уинтър, директор на Медицински център на съня във Вирджиния, качеството на съня се определя до голяма степен от температурата в стаята, като за предпочитане е тя да бъде по-ниска.

 

Специалистите посочват като най-добра за спокоен и пълноценен сън, температурата между 16 и 19 оС.

 

Справянето с горещините е далеч по-трудно.

 

Ясно е, че през горещите месеци, трудно бихме постигнали температура от 16 градуса, но специалистите препоръчват, през отоплителните сезони да изключваме или намаляваме уредите, с които се отопляваме, когато дойде време за сън.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Като при всичко останало и хората са различни, относно температурния диапазон за сън, който може да варира от няколко градуса.

 

Така, че е възможно хладното за вас да се окаже твърде топло за някой друг.

 

Нормално е температурните предпочитания да се променят с напредването на възрастта.

 

Трябва да се има предвид, обаче, че някои от нереалистичните усещания, относно температурата са свързани с различни заболявания, като синдром на Рейно или заболявания, свързани с кръвообръщението.

 

Мъжете са по-склонни към поддържане на постоянна телесната температура, което от своя страна гарантира доброто им повлияване от стайната такава.

 

При жените, поради менструация, менопауза и други хормонални проблеми, температурният баланс е по-трудно постижим, но все пак възможен.