За някои хора заспиването вечер е плод на сериозни усилия и продължителна борба с тревогите, натрупания стрес и умората. В някои случаи тази борба трае с часове. И победата над безсънието често се изплъзва, за сметка на продължителното бодърстване.

 

А цятата тази война за по-спокоен и дълъг сън може да бъде спечелена като блицкриг. Светкавична победа над безсънието в рамките на 60 секунди и спокойно заспиване след това – оказва се, че има техника, която помага за това.


 

Методът носи специфичното обозначение „4-7-8“. Състои се от комбинация от дихателни техники, които се редуват в определенa последователностa. Лесни са за запомняне и следване и според разработилия метода научен екип помагат за снемане на стреса и значително улесняване на заспиването.

 

Цифрите, подбрани в наименованието на метода, не са случайни. Техниката се състои в продължително поемане на въздух през носа за 4 секунди, задържане на дъха за 7 секунди и постепенното му издишане в продължение на 8 секунди. Чрез тази техника за една минута се извършват общо 3 пълни дихателни движения. На база на научния си опит, от екипа, разработил техниката, считат, че той помага за успешно заспиване в рамките на тези 3 дихателни движения, т.е. за около 60 секунди.

 

Методът е тестван върху доброволци, страдащи от безсъние и трудно заспиване вечер и е доказал своята ефективност при по-голямата част от тях. Важно е да се отбележи, че по-висока ефективност методът показва при хора със само временни, а не с хронични проблеми със съня.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Учените са установили, че благоприятното влияние на посочената дихателна техника върху заспиването се дължи на два основни фактора:

  • Техниката „4-7-8“ забавя сърдечния ритъм до стойности, предразполагащи към сън;
  • По-рядкото и дълбоко дишане успокоява съзнанието и помага за снемане негативните последствия от стреса;

 

Нагледен пример за прилагането на техниката с цел улесняване на заспиването може да откриете във видеото по-долу.