Сън

Сънят

Сънят

До неотдавна се смяташе, че сънят представлява пасивно състояние на организма, чрез което той си почива пълноценно. Доказано бе обаче, че мозъкът ни показва изключителна активност докато спим, която има голямо значение за физическото и психическото ни с
Мед преди лягане против кашлица

Мед преди лягане против кашлица

Една лъжичка мед преди лягане можа да успокои кашлицата на детето и да осигури спокойния му сън. Проучване доказа, че медът е по-ефикасен дори от прилагането на медикамент срещу кашлицата.
Кошмарите

Кошмарите

Кошмарите могат да бъдат провокирани от различни стресови ситуации в ежедневието, страхове, тежка психическа травма, нещастен случай.
Децата трябва да спят достатъчно, за да преборят наднорменото тегло

Децата трябва да спят достатъчно, за да преборят наднорменото тегло

Всеки допълнителен час сън за децата в начален курс, редуцира риска да натрупа излишна мастна тъкан още преди да е влязъл в гимназията. Това казва др Дж. Луменг от Мичиганския Университет.
Стресът вреди на съня ни

Стресът вреди на съня ни

Поредният брой на списание Sleep сочи, че хората, преживяващи стресови ситуации, имат значителни проблеми със съня си поне 6 месеца след преживяното.
Нуждите на децата от сън са различни

Нуждите на децата от сън са различни

Не безизвестно е, че различните деца спят различно дълго. Шведи са установили, че колкото и да са драстични разликите, необходимостта от сън в 90% остава постоянна за всеки индивидуално през цялото детство.
Липсата на сън увеличава уринната продукция при мъжете

Липсата на сън увеличава уринната продукция при мъжете

Ново проучване показа, че недостатъчният сън при мъжете предизвиква повишена уринна продукция през нощта, в резултат на което посещенията до тоалетната силно зачестяват.
Левичарите, които прописват с дясната ръка, променят и мозъка си

Левичарите, които прописват с дясната ръка, променят и мозъка си

При левичарите, които по-късно са започнали да пишат и с дясната ръка, е открита промяна в начина на работа на мозъка и отделните му зони.
Прозяването ни държи будни

Прозяването ни държи будни

Досега се смяташе, че прозяването е предшественик на съня. Скорошни проучвания обаче подсказват, че то всъщност ни предпазва от заспиването.
Ако не ви стигат 24ч, осигурете си светлина

Ако не ви стигат 24ч, осигурете си светлина

НАСА доказа,че денонощието може да продължи 25 часа.
613 намерени, страница 61 от общо 62

Още от Сън
Лишаването от сън има различно влияние върху хората

Лишаването от сън намалява способността ни да помним

Инсомния - какво я предизвиква?

Някои лекарства могат да са причина за безсъние

Може ли сънната апнея да е рисков фактор за Алцхаймер?

Намерена е връзка между двете заболявания

Колко сън ни е нужен, се определя от гените

Една трета от живота си прекарваме в сън

Съветите за по-добър сън невинаги са правилни точно за вас

Кратката дрямка може да бъде зареждаща при някои хора