Да, отговорът е бърз и лесен – пускаме климатика на 20-22 градуса и блажено се понасяме в света на сънищата. Но какво става, когато не разполагаме с това революционно чудо на техниката? Жегата веднага се превръща в потенциален враг на нашия сън, а постоянно въртене в леглото определено не е начина, по който сме си представяли почивката след натоварения работен ден.

 

Съществуват няколко прости и напълно изпълними трика, чрез които можем да намалим поне отчасти дискомфорта от непоносимата жега. Макар някои от техниките да изглеждат откровено несериозни, нищо не ни пречи поне да опитаме. Нали?


 

Сложете спалното си белъо в пликче и го оставете за кратко в хладилника или фризера

Mакар цялата процедура да изисква известно време, ефектът от охлаждането, макар и временен, си заслужава усилието. Необходими са само няколко минути, за да може организма да достигне подходящата температура за заспиване.

 

Напълнете Вашия термос с ледена вода и го поставете на местата на най-бързото охлаждане

 

Подходящи зони са зад колянната ямка, китките, врата, областта на слабините и лактите.

 

Използвайте алое вера

Нейният охлаждащ ефект е доказан, особено ако държите една бутилка от нея в хладилника си. Намажете се преди лягане като на сутринта може като бонус да получите мека и прекрасна кожа. Ако не разполагате с алое вера, може да използвате и всякакъв друг охлаждащ лосион.

 

Дръжте наблизо шише вода със спортна капачка

 

Макар и да не е най-умното решение, поне можете да постигнете бърз ефект, дори и само да е в изблик на сериозен нервен срив.

 

Използвайте само тънко памучно спално бельо

Оставете сатена, коприната и другите изящни материи за друго време, тъй като те освен, че не помагат, а напротив – засилват нощното потене, докато памукът има по-добри абсорбционни свойства;

 

Избягвайте спането голи

Макар и да изглежда по-разумно в жегата, триенето на телесните повърхности и липсата на материя като памука, която да абсорбира отделената пот се оказва по-лош вариант.

 

Избягвайте тежките храни преди сън

Експертите доказват, че яденето на протеинова храна е мощен катализатор, който ускорява метаболизма на организма, което от своя страна е причина за по-обилно потоотделяне.

 

Вземете хладък душ или вана преди лягане

Макар и да е изкушаващо да се потопите направо в ледена вода, всъщност по-хладката баня спомага за по-бързо достигане на оптималната телесна температура за сън.

 

Изключете всички електрически уреди

Тук не става дума само за намаляне нивото на фоновия шум, а за възпрепятстване на допълнителните фактори, които засилват жегата. Всички лаптопи, телевизори, компютри излъчват при своята работа топлина, затова трябва непременно да се изключат.

NEWS_MORE_BOX

Дръжте краката си на студено

Елементарният начин е просто да не ги завивате с чаршафа, но може и да ги поставите върху предварително изстудено в хладилника топло шише вода, така че да се образува лед. Ходилата и пръстите са особено богати на кръвоносни съдове и затова тяхното охлаждане спомага за бързото охлаждане и на целия организъм;

 

Подсилете функциите на вентилатора си

Ползването на вентилатор е отлична идея, но за да бъде по ефективен може да се постави влажна кърпа между него и леглото или някакъв съд, пълен с лед, така че да се постигне по-добро охлаждане, макар и за кратко време.