Поради космическа радиация, атакуваща човешкото тяло, полово размножаване в космическото пространство е невъзможно, смятат учени от американската космическа агенция НАСА.

От изследователския център Ames в Калифорния установяват, че без ефективна защита на космическия кораб, има вероятност мощни протонни частици да стерилизират всеки женски ембрион. Учените отбелязват, че космическите технологии все още нямат достатъчен напредък, за да предложат достатъчна протекция от този вид облъчвания.

Експертите стигат и до заключението, че частиците засягат и репродуктивните способности на мъжете като увреждат качествата на спермата.

Като се има предвид, че пътуването до далечни планети вероятно ще отнеме десетилетия или векове, това може да направи всяка мисия за колонизиране безуспешна.

ДНК, която управлява развитието на всички клетки в организма, е особено податлива на лъчения, които изобилстват в космическото пространство, обясняват учените.

Изследвания върху животни показват, че излагането на йонизиращо лъчение унищожава яйцеклетките - които по принцип се залагат още в ембрионалното развитие при момичетата - до края на второто - началото на третото тримесечие от бременността.

Изследването е публикувано в сп. „Journal of Cosmology“.