Знаете ли, че ако прекалите с мазна храна, консумацията на една праскова е в състояние до облекчи симптомите на тежък стомах? Това се дължи на свойствата на съдържащите се в плода полезни вещества да стимулират отделянето на стомашен сок и жлъчен сок и подобряване на функциите на червата. Целулозата в прасковата спомага отделянето на шлаки от червата, което действа освобождаващо и отчистващо на организма. Плодът действа и апетито-стимулиращо, не случайно хапването само на една праскова ни се струва недостатъчно.
Не само с тези си качества плодът е полезен при анемични хора, деца и бременни жени, в него се съдържат редица минерали като желязо, фосфор, манган, мед, цинк и селен. Заради наличието на калий прасковата е полезна и препоръчителна храна при хора с нарушения в сърдечния ритъм.
Прасковите с наличието си на магнезий действат възбуждащо на нервната система, което като ефект подобрява настроението и елиминира стреса.
Плодът е изключително полезен за консумация при топло време, тъй като съдържа плодови киселини, които участват в процесите на поддържането на влагата на кожата.
В прасковата има ябълчна, винена, лимонена, мравчена, валерианова и каприлова киселина. Освен това използвана като маска на кожата на лицето прасковата избистря тена и го изсветлява.
Свръх консумацията на плода не се препоръчва при възбудено състояние и емоционално разстроени хора, защото допълнително ще наклони везните към избухливост. Именно заради това качество прасковата се използва и за стимулиране на любовното желание.
Прасковата съдържа ¾ от дневната доза на витамин С, както и витамините от група В и фолиева киселина, витамин Е, К, както и каротин и пектини, а костилката й е ценен източник на редкия витамин В17.