Колко хубаво би било, ако по Коледа можехме да имаме почивка като във филмите! Изпълнена с приятни преживявания, емоции и много релакс...

 

За съжаление обаче, желанието да намерим перфектния подарък за любимите хора, обикалянето по магазините, приготвянето на празничната вечеря, посрещането на гости и още много други фактори, съпътстващи коледните празници, могат по-скоро да намалят тонуса ни, отколкото да ни дадат възможност да си починем.

 

Не бива да забравяме и грижата за себе си, докато отмятаме коледните задачи.

 


Ето няколко съвета как да направим трескавата празнична дейност релаксираща.


 

Бъдете реалисти

  • Празниците са, за да им се наслаждаваме, не обратното. Пазаруването по празниците или стресът, породен от желанието всичко да е изрядно, могат да отнемат цялото време за почивка и много финансови средства. 
  • Не правете всичко сами, помолете близък човек за помощ. Обикалянето по магазините с приятел, роднина или любимия човек може да направи пазаруването, освен полезно, и много забавно. 
  • Не канете много хора у дома, така няма да се налага да готвите цял ден и да се притеснявате излишно. Малкият кръг от хора, на които държите, е много по-удачният вариант по коледните празниците.

 

 

Поглезете се
Отделете поне един час само за себе си на ден. Медитацията и йога техниките са идеални за понижаването на кръвното налягане и повишаване производството на ендорфини. Ендорфинът е пептидно вещество, което се произвежда от организма при усилена физическа дейност, вълнение или оргазъм. Стимулира чувството за щастие и „лекува“ стреса.

 

Хапвайте полезна храна за енергия
Свръхконсумацията на захарни изделия по принцип е вредна, а по Коледа сме склонни да прекаляваме. Прекомерното количество сладки тестени изделия понижават тонуса и водят до раздразнение. Не се отказвайте от сладичко, но не яжте постоянно от него. За предпочитане е да хапвате по-често плодове, така ще си набавите достатъчно витамини.

 

Кажете "стоп" на стреса

  • Чаша чай от лайка или други билки въздействат на сетивата и облекчават стреса.
  • Отделете време за ароматерапия с лавандула или друго етерично масло.
  • Вземете си хранителни добавки, които съдържат магнезий и Омега-3. Магнезият дава устойчивост срещу стрес, а полезните мастни киселини подобрят настроението.