Логиката е ясна – ако работите повече часове, ще свършите повече работа. Но проучванията еднозначно сочат, че нашият мозък е като мускул и колкото повече го използваме, толкова повече се уморява. За това правилният подход е да редуваме кратките и интензивни интервали работа с много почивки.

 

Според последни проучвания, когато говорим за съотношението работа – почивка вълшебните числа са 52 и 17 – 52 минути работен спринт със 17 минути паузи.


 

Заключението е в резултат на анализ на данни от мобилно приложение за продуктивност. Оказало се, че служителите с най-добри резултати работели по точно този модел.

 

Какво да правите през напълно заслужените си почивки? Да разглеждате сладки снимки на кученца, красиви пейзажи, може би? Изследвания на учени от японския университет в Хирошима разкрива, че студентите, които разглеждали фотографии на малки животни или пейзажи от места, които харесват, били много по-концентрирани и се справяли по-добре с набор от игри за намиране на числа, както и с такива, които изисквали известна сръчност.

 

Това вероятно се дължи на факта, че сладките създания и чистите природни пейзажи събуждали инстинкт за грижа в тях, което ги правело по-внимателни и бдителни.

 

Не само честите почивки, но и дремките през деня могат да са ви от полза. Изследователи от Университета на Пенсилвания установили, че хората, които поспивали за час на обяд, се справяли по-добре с тестовете за памет и такива с математически задачи, отколкото онези, които се лишавали от обедната дрямка. Продължителният престой в страната на съня може да попречи дори на натрупването на излишни килограми. Не случайно някои офиси вече са оборудвани с легла за кратка дрямка.

 

Симона Бо от Университета на Торино направила изследване с над 1500 участници на средна възраст и установила, че тези, които спели средно по 6,3 часа на денонощие натрупали излишно тегло за разлика от онези, които прекарвали средно по 7,2 часа в сън и успели да запазят нормалните си килограми.