Според изследвания танците може да помогнат за облекчаване на психическия стрес. Доказано е, че те намаляват нивата на кортизола – хормонът на стреса, като същевременно стимулират производството на ендорфини. Последните са отговорни за чувството на релакс и оптимизъм след тренировката. Смята се, че колкото по-редовно е упражнението, толкова повече ендорфини се освобождават. 

 

Установено е още, че танците намаляват тревожността и депресията. Нещо повече – танците повдигат самочувствието, тъй като хората се научават да танцуват пред други без да се срамуват.


 

Тъй като танците понижават нивата на стреса, се намаляват и физическите неразположения като например главоболие, напрегнатост, спазми, учестено дишане, мускулно схващане и други. Това означава, че танците са от ключово значение за поддържането на добро цялостно здраве.

 

Голямо предимство на танците е, че те помагат за по-добра социална връзка с околните, а това също допринася за по-доброто настроение. В проучване дори се потвърждава, че хората имат чувство за благополучие след урок по танци. Това се дължи на слушането на музика и прекарването на време с други хора, което обикновено допринася за създаването на добри чувства.

 

Танците спомагат и за подобряване на координацията, баланса и пъргавостта. Поради това се счита, че танцът е цялостна тренировка за тялото и ума. Танцът е чудесен начин за откъсване от ежедневните проблеми дори за 1 час.

 

Няма точно определено време за танцуване, но според изследване танцуването на музика дори за 5 минути може да стимулира хормона на щастието и да се подобри моделът на мислене. Освен това танците помагат за засилване на паметта - в танците са включени хореографии – конкретни движения и стъпки, които трябва да се запомнят. По този начин благодарение на танците цялостната памет и концентрация също се подобряват.

 

Специалистите съветват да се танцува по всяко време и навсякъде, а дори и вкъщи, защото дейността успокоява и носи чувство за релакс. Те твърдят, че не е необходимо да се посещават задължително уроци по танци, ако няма време за такива, но въпреки това груповите танци са с по-голяма полза за здравето, отколкото индивидуалните или тези вкъщи.