Чрез дълбоки дихателни упражнения, може да се управлява стресът, който влошава здравето и качеството на живот. Той може да причини сериозни здравословни проблеми като хипертония, безсъние, лошо храносмилане, автоимунни заболявания, депресия. Тези упражнения могат да помогнат за бързото преодоляване на негативните емоции и дори физическата болка. Ето кои са ползите от антистресовите дихателни упражнения.

 

Детоксикация


Дълбокото поемане на въздух може да пречисти тялото, като го освободи от токсините, набавени чрез замърсения въздух, вода и храна. По принцип тялото изхвърля около 70% от токсините чрез дишането. Когато не се поема дълбоко въздух, т.е. не се диша ефективно, тялото не може да изхвърли въглеродния диоксид и токсините. 

 

Облекчаване работата на сърцето

Дихателните упражнения намаляват натоварването на сърцето. Една от причините е, че навлиза повече кислород. Втората причина е, че дълбокото дишане води до по-голямо диференциално налягане в белите дробове, което води до увеличаване на кръвообращението, а по този начин се облекчава работата на сърцето. В проучване се твърди, че хората с чести дихателни тренировки, са с 50% по-малък риск от сърдечен удар.

 

Освобождаване на напрежението

В момент на ярост, напрежение и стрес, тялото се свива, мускулите се стесняват, а дишането се зачестява. Тогава не се получава достатъчно количество кислород, от който тялото се нуждае. Равномерното и дълбоко дишане успокоява ума, тялото и емоциите, като помага за премахване на негативните чувства, стреса, напрежението и дори болката в тялото. Най-бързият начин за успокояване е чрез дишане през корема, което предизвиква отпускане и чувство за спокойствие.
Допълнително, дълбокото дишане се отразява положително и на съня. Тъй като упражненията за дишане намаляват стреса, качеството на съня се повишава, което води до по-добро цялостно здраве.

 

Подобряване на храносмилането

Сред предимствата на дълбокото дишане е и повишаване на кръвопотока в храносмилателния тракт, който насърчава чревното действие и се подобрява цялостното храносмилане. Освен това се облекчава и синдромът на раздразнените черва и се предотвратява появата на запек. Хората с наднормено тегло също изгарят излишните мазнини по-ефективно чрез упражненията за дълбоко дишане.