Щастие на работното място. За много хора това е доста трудно за постигане. Те отиват в офиса и само броят часовете до напускането му, правят всичко през пръсти, не помагат на колегите си и действията им подсказват, че светът им е крив. Други често викат и крещят, а основната причина за напрежението им са лични проблеми или неудовлетвореност от постигнатото.

 

Тази картинка може да се промени!



Нашето настроение силно влияе върху производителността на работното място. Дори и да обичаме работата си, все ще има няколко дни в месеца, в които някой ще ни ядоса, ще прегреем и избухнем емоционалн, ще се провалим. Това няма да се случва често, ако спазваме няколко основни съвета. Те помагат за това да се чувстваме по-щастливи и удовлетворени, за преработване на стреса и негативните емоции, натрупани по време на работния ден. 


Проблемите в работата неминуемо се отразяват върху здравословното ни състояние. Например нервен стомах от притеснение и стрес, депресия заради лошите резултати, подут корем от неправилно хранене на крак, суха кожа заради липсата на достатъчно течности, лющене на скалпа на главата и други. Ето какво може да ни накара да станем по-щастливи на работа:


1. Поетите ангажименти и обещания са за изпълняване 


Когато обещаем да изпълним нещо на работното място, от нас се очакват определени резултати. Ако забравим за поетия ангажимент и не го изпълним, ние не оправдаваме очакванията на околните. Колкото повече задачи не свършим, толкова повече ще ни сочат с пръст и това ще повлияе на нашето емоционално състояние. Колкото по-успешни сме, толкова повече се чувстваме добре сред колегите си (това не значи да не се работи в екип). Винаги е по-добре да си поставяме цели, които можем да изпълним и постепенно да вдигаме летвата, в противен случай лошите резултати могат да ни депресират и намалят продуктивността ни. 


2. Създаване на приятелства


Приятелствата на работното място могат да допринесат за нашето благоразположение. Проучвания показват, че сприятеляването в офиса ни прави по-щастливи. Споделянето на обяда с някой, размяната на подаръци с по-близък колега, подкрепата за определено начинание или когато сме болни, подобрява чувството ни на удволетвореност и прави работно място по-приятно. 


3. Забавни дейности 


Включването в тиймбилдинги и други забавни дейности, организирани от колегите, също е препоръчително. Много фирми у нас разполагат с така наречените зони за релакс – обособени помещения, в които можем да играем билярд, да стреляме на дартс, да се отпуснем на масажен стол или просто да поговорим с колегите в почивката. Подобни действия гонят стреса и депресивното състояние, както и подобряват взаимоотношенията между хората в офиса. 


4. Медитация 


Тази древна техника подобрява настроението и носи положително мислене. Няма как да седнем в центъра на офиса и да си пеем някоя мантра, но е напълно достатъчно в почивката да се осамотим, да си пуснем релаксираща музика на слушалки и за миг да се изключим от заобикалящия ни свят. Дълбокото вдишване и издишване по време на медитация доставя по-голям приток на кислород към мозъка, помага да контролираме емоциите и подобрим производителността в работата. 


5. Храни за по-добро настроение


Може би не всеки знае, но храната и нейното количество оказват огромно влияние върху настроението. Зависи от физическото натоварване на работното място, но все пак за да сме по-пълноценни и изпълнени с енергия, не трябва да ограничаваме храните, чрез които си набавяме витамини и минерали през деня. Ако стомахът ни е раздразнен, трябва да помислим дали това се дължи на стрес или на храни, които го не са ни полезни.


Ако ядем бърза храна заради многото работа, която имаме да свършим, тя ще ни забави още повече. Не трябва да преяждаме в офиса, а да се храним балансирано и здравословно, за да няма пречки пред процеса на храносмилане. 

NEWS_MORE_BOX

 

6. Много течности 


Дехидратацията на тялото води до неразположение. Липсата на вода ограничава умствените ни възможности и ни кара да изпитваме умора, главоболие. Течностите в тялото помагат за ефективната асимилация на хранителните вещества от храната. На ден са ни нужни най-малко 1,5 литра вода, за да се чувстваме добре.

 

7. Достатъчно сън 


Сънят е изключително важен за нормалното функциониране на всеки човек. За качествен сън се смятат поне 7-8 часа. Недоспиването води до нервност и раздразнителност на работно място. Доказано е, че емоциите ни през деня са пряко свързани със съня. Колкото по-здрав сън имаме, толкова по-щастливи и свежи ще сме на другия ден. 


8. Без лични проблеми


Обсъждането на нашите лични или проблемите на колегите ни разконцентрира. Добре е в офиса да се фокусираме върху работата и да ги оставим настрани. И обратно – когато се приберем у дома, никога не трябва да говорим за проблемите с колегите.


Разбира се, може в почивката да обсъждаме лични неща, но не бива да позволяваме те да взимат от времето ни за работа.