В края на седмицата умора си казва думата. Обикновено страда най-много кръстът ни, който се напряга, особено ако стоим по-дълго прави. Работата на компютър също е доста натоварваща. Ако столът ни не е удобен, стойката се изкривява и това рефлектира върху различни части на тялото. 

 

Всеки втори от нас изпитва умора в ръцете след дългия работен ден. В зависимост от височината на облегалките на стола и бюрото, което ползваме, ние натоварваме много мускули. Релаксиращ масаж за ръцете (а защо не и за цялото тяло) е най-доброто нещо, с което може да се поглезим в петък вечер. Ето няколко насочи за това как с него да облекчим натрупаните болка и напрежение в тях: 


 

Ако не разполагаме с повече свободно време за посещение при масажист, можем да си направим масажа и в домашни условия. Първото нещо, което трябва да направим, е да подберем козметика, с която да разтрием ръцете. Има различни продукти, които вършат идеална работа – като по-мазен лосион за тяло, бадемово масло, масажно олио, дори чист зехтин. След като сме избрали продукта, взимаме малко от него и размазваме добре по ръцете, като не пропускаме нито един периметър.
 
Раздвижване на пръстите е първото упражнение, с което ще облекчим болката в уморените ни ръце. Можем да поставим дланта във въздуха, успоредно на земята, след това бързо да разтваряме навън и навътре пръстите. Това действие се повтаря 10 пъти, след което ръцете се обръщат вертикално и така ги свиваме и отпускаме в юмрук. Тези упражнения помагат на мускулите да се раздвижат и подобряват притока на кръв до ръцете.
 
Следващата стъпка е да поставим дланите си една върху друга, след което с горната да галим долната като описваме кръгови движения. След 10 повторения, ръцете се разменят, за да има по-голям ефект. 

NEWS_MORE_BOX

 

Разтръскването на ръцете сваля излишното напрежение от тях, натрупало се цяла седмица. Също както „тръскаме“ старите термометри, така може да раздвижим и ръцете. След това ги събираме една към друга (с пръстите нагоре)  и натискаме по-силно, като задържаме за няколко секунди. 

Масажът на ръцете може да продължи със сухожилието между палеца и показалеца. Само след 3-4 минути масаж, ще усетим облекчение и топлина в областта. Също така отделното масажиране на всеки един път, спомага за намаляване на умората и болката. Трябва да изпълняваме бързи кръгови движения около пръста, след което отново да ги разтръскаме. 

 

Накрая може да сложим още малко масло или лосион за тяло и хубаво да го втрием в кожата. Хубаво е да не се измиваме веднага, а да се отпуснем, дори да полегнем, държейки ръцете отпуснати върху нас. 

 

За да добиете по-ясна представа за масажа на ръцете, може да видите показаните техники във видеото: