Как да отпуснем тялото си след тежък и изморителен ден? Ето някои техники, с които тялото да се отпусне, а стресът да се премахне за по-малко от 5 минути.

 

1. Коригиране на стойката


Позицията на тялото е тясно свързана с емоциите. Заради това изправеният гръб е от изключително важно значение. Изправената поза всъщност води до по-високо самочувствие, по-малко неувереност, но и по-добро настроение. 

 

2. Хидратация

Дори 1 чаша вода може да помогне на тялото да се хидратира бързо и да се отпусне за няколко минути. Обратното - дехидратацията може да причини повишение в нивата на кортизола – хормонът на стреса. Затова редовният прием на вода през целия ден може да възстанови загубения баланс между тялото и ума.

 

3. Приемане на някои храни

За по-бързо релаксиране след работа може да се консумират някои от следните храни. Например бананът е плод, богат на магнезий и калий. Това са минерали, които отпускат мускулите естествено. Те помагат и при повишено кръвно налягане, а освен това са здравословни и дават чувство за ситост. Друга храна, която отпуска тялото и ума, е медът. Той съдържа голямо количество триптофан и калий, които се борят със стреса и отпускат нервната система. Приемането дори на 1 лъжица мед може да направи чудеса!

 

4. Повече смях

Доказано е, че смехът намалява стреса, тъй като увеличава приема на кислород. Този допълнително приет кислород помага за производството на ендорфини, които намаляват болките в тялото и водят до щастие и еуфория. В допълнение, те предизвикват чувство за спокойствие и отпускане.

 

5. Прогресивно отпускане на мускулите

Дори 5 минути упражнения може да бъдат от голяма полза. Прогресивната мускулна релаксация е практика за стягане и отпускане на всички групи мускули. Тази практика понижава кръвното налягане, намалява напрежението в мускулите, като същевременно намалява умората и тревожността.

 

6. 5-минутна медитация или йога

Дори няколко минутното медитиране може да помогне на ума да се успокои, а тялото да се отпусне. Дълбокото дишане всъщност ускорява релаксирането. Йогата пък служи за разтягане на мускулите, които, ако са схванати, могат да причинят някои неразположения като например умора, главоболие, раздразнение. Тези практики имат още по-голям ефект навън, сред природата

 

7. Стрес-топка

Ако на работното място няма друг начин за релаксиране, то един от най-лесните начини това да се случи е чрез стрес топката. Тя помага за освобождаване на напрежението чрез повишаване на кръвообращението. Причината е, че на ръцете се намират точките на тялото, които може да се стимулират чрез стискане на стрес топката.