Ако търсите лесен начин за релаксиране и освобождаване от стрес по време на работа, съветите на експерта Дарин Зеер могат да са от полза. Предлагаме откъси от книгата „Office Spa: Stress Relief for the Working Week“.


Първата стъпка, според специалиста, е спазването на 5 златни правила:

  • трябва да дишаме дълбоко и бавно и отпуснем тялото,
  • не бива да се напрягаме излишно, действайме стъпка по стъпка,
  • съсредоточаваме се върху всяка стъпка, важното е да сме спокойни,
  • не бива да се стресираме за „дребни неща“,
  • „офис спа“ се извършва всеки път, когато изпитваме необходимост.


Сега вече сме готови да се справим с работната седмица. Започвайки от най-трудния ден – понеделник...



1. Понеделник: Вътрешен ред
 


 

Работната седмица минава значително по-гладко, ако отделим време в понеделник сутрин и направим списък с тревогите и страховете си. Организирането на списък със задачи, срокове, важни бележки - освобождава от негативни мисли и е начин за намаляване на стреса.




2. Вторник: Ароматерапия
 


Можем да използваме свойствата на лавандулата да подобрим настроението си. Ароматът й облекчава симптоми на стрес, включващи главоболие, безсъние, тревожност и умора.


За целта трябва да се напълни спрей флакон с 6-8 супени лъжици студена вода, към нея се добавят 2-4 капки лавандулово етерично масло.

 

 

Флаконът се съхранява плътно затворен. От време на време освежаването на въздуха с аромат на лавандула на работното място действа тонизиращо и на мислите.



3. Сряда: Акупресура в следобедните часове
 


Всеки път, когато имаме възможност, е добре да събуваме обувките си под бюрото. Това действие носи подмладяващ ефект, полезно е и за болки в краката.


За допълнително облекчаване на болките в гърба и главоболието, помага следната лесна техника: поставяме топка за тенис на пода под краката си и масажираме ходилата си с нейна помощ.

 

NEWS_MORE_BOX



4. Четвъртък: Комфорт в автомобила
 

Препоръчително е и в колата, с която пътуваме до работа, да създадем подобряващ самочувствието ни ефект. Цвете или любима снимка на арматурното табло са достатъчни да променят атмосферата. Ароматите и музиката допълнително създават усещане за уникалност.


Да предизвикаме себе си да останем спокойни и да се насладим на момента, докато шофираме през трафика в пиковите часове не е невъзможна задача. Препоръчително е в колата да има компактна чанта с дрехи за преобличане и тоалетни принадлежности.Трябва да бъдем подготвени и за неочакваното.



5. Петък: Женшен
 

Умората в края на работната седмица често е придружена и от болки в тялото. От векове са признати енергизиращите свойства на женшена.


Затова чаша чай с билката само ще ни помогне. Допълнително, ако се добавят капки екстракт от женшен в него, ефектът е действително освежаващ. Чаят се послажда с малко мед или кленов сироп.