Редовните разходки могат да намалят риска от сърдечен удар на половина. Разходките като цяло подобряват дейността на сърдечния мускул и подобряват кръвообръщението. По-активните разходки се отразяват по-добре на тялото.

 

Чрез увеличаване силата на сърцето и белите дробове, ходенето увеличава не само издръжливостта ви, но и дава възможност за изпълнение на повече физически упражнения без да се изморявате.


 

Доказано е, че редовните разходки намаляват кръвното налягане като помагат на сърцето да работи по-ефективно и подобряват общата циркулация на кръвта.


Ходенето намалява нивата на лошия холестерол и повишава нивата на добрия и по този начин намалява риска от съдови инциденти.

 

Кислородът, който вдишвате рано сутрин по време на разходка също дава голямо количество енергия на цялото тяло. Чувствате се свежи и бодри.

 

Когато се чувствате здрави и във форма, вашата самоувереност се повишава и вие се чувствате по-сигурни в себе си и в това да се справите със задачите вкъщи и на работа. Времето прекарано в ходене е време, в което забравяме за стреса и проблемите и се отпускаме.

 

Ежедневната разходка е едно най-полезните неща, които можете да направите за гърба си. Ходенето тренира мускулите на гърба и подпомага тяхното укрепване, засилва кръвоснабдяването и стимулира отделянето на ендорфини, които ни карат да се чувстваме силни, пълни се енергия и щастливи.

 

Редовното ходене повишава издръжливостта по време на физически упражнения. Постепенно започвате да издържате повече време на бягащата пътека, успявате да вдигате по-големи тежести и т.н.

 

Сутрешната разходка зарежда с енергия, дори може да не се изпитва необходимост от сутрешно кафе, създава чувства на бодрост и равновесие.

 

По-активните разходки (по-бърза крачка) поне 4 пъти в седмицата, с продължителност поне 45 минути, могат да доведат до сваляне на 8 до 10 килограма за 1 година при здрав възрастен човек без промяна в диетата. Активното ходене успешно топи мазнините и същевременно тонизира и укрепва мускулатурата на почти цялото тяло.