Винаги в последните работни дни за годината ни се струпват толкова задачи, че не смогваме да ги изпълним всичките. Стресът от крайните срокове, който наближават, се отразява зле на здравето ни. Освен това разходите покрай подаръците могат да ни докарат допълнителни грижи на главата. Затова с настъпването на почивните дни се нуждаем от доза релакс, за да се почувстваме по-добре. 

Ето няколко причини, поради които релаксът се отразява добре на нашето здраве...

 


Предпазва сърцето

 

Стресът може сериозно да повиши риска от високо кръвно налягане, пристъпи на сърцето и други сърдечни проблеми. Изследвания показват, че стресът е сравним с други рискови фактори като хипертония, нездравословно хранене, липса на физически упражнения, коментира Кати Хефнер, психиатър в медицинския център в Университета в Рочестър. 

 

Внезапните периоди на стрес или шок, например раздяла или дори спечелване на голяма печалба от лотарията, могат да предизвикат такова покачване на адреналина, че сърцето да не издържи. Доказано е, че спокойствието и релакса намаляват нивата на стреса и предпазват сърцето от по-сериозни проблеми. 

 

Намалява риска от поява на настинка

 

Шелдън Коен, професор по психология в университета "Карнеги Мелън", доказва, че хроничният стрес, продълважащ повече от месец, удвоява шансовете на човек да настине. Негово проучване доказва, че релаксът помага на тялото да се пребори с вирусите. 

 

Прави ни по-слаби

 

Има хора, които консумират сладки неща, особено шоколад, винаги когато са под стрес и напрежение. Увеличаването на кортизола ни кара да ядем повече и повече, с което само трупаме килограми. 


Гореща вана с любимите соли, масаж, ароматерапия, слушане на хубава музика, могат да помогнат на тялото ни да се отпусне и да намали нивото на негативизъм, натрупало се в него. След тях ще се почувстваме по-спокойни, а това е сигурен знак, че няма да прибегнем до бурканчето с течен шоколад, от което се напълнява така лесно. 

 

Намалява риска от инсулти

 

Изследване университета в Кеймбридж през 2007 г. установява, че хората, които се справят най-добре със стресови събития, имат 24%  по-нисък риск от инсулт. Това може да се дължи отчасти на факта, че те знаят как да релаксират. 

 

Предпазва от депресия

 

Релаксът е един от начините да се справим с депресията. Увеличаването на стресовия хормон кортизол намалява производството на серотонин и допамин (част от хормоните на щастието). Така се чувстваме тъжни, отпуснати, нямаме желание за комуникация с хората, не излизаме навън. 

NEWS_MORE_BOX

 

Ако започнем релаксираща терапия, ще постигнем подобрение само за няколко дни. Тя може да включва ароматерапия с натурални масла, музикотерапия, рисуване на мандали и други. 

 

Релаксът гони акнето

 

Колкото по-спокоен е един човек, толкова по-малко са пъпките по лицето му. Изследвания показват, че стресът увеличава производството на себум в кожата, който запушва порите и води до появата на пъпки. 

 

Посещение на сауна и парна баня за идеалното средство за отпускане на тялото и прочистване на порите.