Плуването е комплексен спорт, който носи много ползи. Препоръчва се както за възрастни, така и за най-малките – веднъж или два пъти седмично.


Плуването е изключително полезно и приятно занимание, то предоставя много ползи за тялото и душата.

 


Цялостна физическа тренировка. Плуването натоварва почти всеки голям мускул в тялото, плуването изисква използване на ръце, крака, торс и коремни мускули. То също засилва сърдечната дейност, без да предизвиква стрес за тялото, заяква мускулите, поддържа мускулния тонус и помага за поддържане на здравословно тегло.

 

Бори се със стреса. Физическите упражнения и плуването, в частност са отличен начин да намалите стреса, напрежението, тревожността и да се отпуснете. Физическото натоварване, чувството, което усещаме, когато сме във водата, успяват да накарат съзнанието да се отдалечи от проблемите и мрачните мисли.

 

Ежеседмичното спортуване внася разнообразие и забавление в ежедневието ни. Хората са склонни да се отегчават от повтарящи се действия. Плуването е спорт, който може да предложи много разнообразие, в този спорт никога няма да се отегчите. Има десетки начини да използвате плувните си умения – скокове във вода, водна аеробика, гмуркане и т.н.

 

Придобиване на нови умения. Ползите от безопасното и уверено плуване са много. Тези умения могат да ни повдигнат самочувствието, а понякога може да е и животоспасяващо.

 

Подобрява съня. Проучване, включващо възрастни пациенти с инсомния (състояние, при което е нарушен нормалният сън), показва, че участниците, които плуват поне два пъти седмично съобщават за подобрение на съня и по-бързо заспиване. Проучване, направено през 2010 г. твърди, че почти една втора от хората след 65 години съобщават за проблеми със съня.

 

Специалистите съветват възрастните хора, които нямат противопоказания да изберат плуването като спорт, то със сигурност ще намали безсънните им нощи.

 

Подобрява настроението. Физическото натоварване по време на плуване освобождава ендорфини хормоните, които ни карат да се чувстваме добре. Плуването може да засили увереността, да подобри социалните взаимоотношения, което от своя страна въздейства на самооценката.