Масажът е форма на терапия, използвана за облекчаване на стреса в продължение на хиляди години.

 

Редовният масаж на главата може да предотврати стреса, но също така да помогне, ако вече се страда от него. Чрез масажа се стимилури циркулацията на кръвта към главата и се осигурява релакс.


 

Масажът стимулира нервите и кръвоносните съдове, но също успокоява мускулното напрежение около главата. Затова се смята, че масажът, освен да отпуска мускулите, най-вече успокоява нервната система и премахва напрежението от цялото тяло.

 

Как се прави масажът на главата? Взима се етерично масло или специално масажно масло, като то е препоръчително да се затопли. Трябва да се отбележи, че естествените етерични масла са за предпочитане от гледна точка на здравината на косата и скалпа. 

 

Масажът се прави в легнало или седнало положение. Първо, нежно се разтрива слепоочието с върха на пръстите за около минута. При втората стъпка от слепоочието пръстите се предвижват към задната част на главата и областта се разтрива отново за около минута. В третата част от масажа се акцентира върху скалпа.

 

Масажът се прави с възглавничките на пръстите като се извършват кръгови движения. Редуват се бавни и по-бързи движения. Докато бавните отпускат, то енергичните засилват циркулацията.

 

Накрая се завършва с врата и раменете, тъй като там мускулите много често биват схванати и в голяма част от случаите главоболието се причинява от тяхното схващане. Раздвижването им помага за по-доброто циркулиране на кръвта. Единственото, което трябва да се вземе предвид по време на масажа е силата на натиск върху главата.


Антистресовият масаж на главата е едно приятно изживяване за постигане на вътрешен мир и баланс. Тези, които го получават редовно, ще се чувстват по-енергични, вътрешно спокойни, защото благодарение на масажа се намаляват голяма част от болките и оплакванията. Благодарение на него също се подобрява качеството и продължителността на съня, така че хората, които често бодърстват през нощта, е добре да се възползват от него.

 

Дори няколко минути самомасаж на ден могат да намалят тревожността и стреса, да увеличат концентрацията, но също така да доведат до понижение на кръвното налягане и сърдечната честота.